Trucuri de neuromarketing care-ți maximizează succesul Forever


Nu trebuie sa fii un specialist in neurostiinte sau sa dispui de un buget mare pentru a incepe sa-ti cresti vanzarile rapid si sa ai succes in afacerea ta Forever. Toate actiunile de marketing starnesc emotii, fie in mod constient, fie inconstient. Neuromarketingul este stiinta care valorifica aceste emotii pentru a obtine rezultate maxime in campaniile de marketing.

Sa luam de exemplu compania americana Frito-Lay. In 2009, acestia au folosit neuromarketingul pentru a descoperi sentimentele femeilor legate de gustarile pe care le cumparau, dar si gradul de vinovatie pe care il aveau dupa ce le consumau (acestea fiind bogate in calorii). Pe baza informatiilor acumulate au relansat unele dintre produse, tinand cont de calorii, implicit de sentimentele consumatorilor. Efortul a fost un succes urias.
produse recomandatepng

1. "Efectul cocktail party"

Oamenilor le place sa-si auda propriul nume. Este cel mai dulce sunet pentru urechile noastre, ceea ce il face un instrument de marketing puternic pentru a-i face pe ceilalti sa fie atenti la ceea ce spui. Atunci cand mintea isi aude propriul nume, se invioreaza si incepe sa asculte. Se mai numeste si "efectul cocktail party" - atunci cand iti auzi numele la o petrecere, filtrezi rapid celelalte conversatii si te concentrezi rapid pe cel care ti-a strigat numele. Foloseste acest instrument si in discutiile pe care le porti cu echipa ta sau cu prospectii in afacerea Forever. Pronunta-le des numele, le ofera un sentiment de imputernicire si ii face sa se simta valorosi.

Sa luam ca exemplu un experiment de neuromarketing cu anunturi platite folosind automatizarea chatbot-ului Instagram. Chatbotul a cerut numele utilizatorului alaturi de datele de contact ale acestuia la inceputul conversatiei. Acest lucru a permis configurarea de mesaje private automate, mesaje text si e-mailuri de urmarire care se adresau intotdeauna personal fiecarei persoane folosind prenumele. Spre deosebire de un mesaj anonim, personalizarea creeaza sentimentul unei comunicari 1:1, conducand astfel, in mod inerent, la o interactiune mai semnificativa, ceea ce creste probabilitatea ca respectivul client sa ramana mai mult timp alaturi de tine si sa acorde atentie informatiilor pe care i le comunici.
cea mai frumoasa afacerepng

2. Paralizia decizională

Stiati ca cercetarile arata ca, daca se ofera prea multe optiuni, oamenii pot lua decizii care sunt impotriva intereselor lor? Desi oferirea unei game largi de optiuni poate duce uneori la mai multe vanzari, oamenii se vor simti mai putin multumiti de ceea ce au ales. Factorul important care trebuie luat in considerare aici este raportul venituri rapide versus valoarea pe termen lung. Cei care sunt multumiti de prima lor achizitie vor fi mai dispusi sa cumpere din nou de la tine.

Probabilitatea unei vanzari catre un client nou este cuprinsa intre 5% și 20%, in timp ce probabilitatea unei vanzari catre un client deja existent creste pana la 70%. Clientii care revin cheltuiesc cu 67% mai mult decat clientii noi. Conform Harvard Business Review, cresterea ratei de fidelizare a clientilor cu 5% creste profiturile cu 25% pana la 95%.

Sa oferi prea multe optiuni unui potential client poate paraliza capacitatea acestuia de a face o alegere satisfacatoare, ceea ce duce, in cele din urma, la nemultumire. Acest lucru creste costurile de marketing pe termen lung, deoarece va trebui sa atragi in mod constant noi cumparatori in loc sa vinzi celor existenti.

In campaniile din social media, concentreaza-te pe unul sau doua produse (preferabil care se completeaza) per campanie, pentru a targeta o nevoie.
suplimentepng

3. Efectul Zeigarnik

Efectul Zeigarnik este unul dintre cele mai influente instrumente de neuromarketing pe care le poti folosi astazi si este definit ca fenomenul psihologic prin care activitatile intrerupte sunt mai usor de tinut minte decat cele finalizate. Ce inseamna asta?

Adaugarea unei strategii de intrerupere a patternului (modelului) in campaniile de marketing este un instrument extraordinar de puternic. Sa luam ca exemplu chatboturile conversationale folosite de/in campaniile de marketing pentru a emula comportamentul de tastare uman. Raspunsurile robotului au intarzieri de timp care sunt unice pentru fiecare lead (contact, persoana) si variaza in functie de modul in care acestea interactioneaza cu robotul in timp real.

Acest lucru inseamna ca, dupa ce o persoana trimite un mesaj in contul meu, chatbotul nu raspunde instantaneu. Robotul va astepta un timp pana in momentul in care a inchis aplicatia sau a revenit dupa o anumita perioada de timp pentru a-i raspunde la mesaj. Scopul nu este de a finaliza interactiunile/conversatiile cat mai repede posibil. Scopul este de a crea interactiuni si experiente pe care si le vor aminti. Cum se realizeaza acest lucru? Chatbotul trimite un mesaj direct (DM) perfect sincronizat care intrerupe tiparul persoanei respective, captandu-i atentia si readucand-o in conversatia sa de pe Instagram - unde persoana este lasata fara un pas urmator in procesul de gandire, devenind astfel mai dispusa sa reia discutia si sa puna mai multe intrebari, sa fie mai curioasa. S-au obtinut in astfel de strategii rate de deschidere de 97% in mod constant timp de patru ani.
arati mai binepng

4. Păstrează lucrurile cât mai simple

Termenul tehnic pentru acest lucru este "fluenta cognitiva" si consta in descoperirea faptului ca oamenii prefera lucrurile la care le este "usor sa se gandeasca". Una dintre cele mai clare dovezi in acest sens este adoptarea in masa a platformelor si site-urilor web care sunt usor de inteles:

Twitter: Tastezi un mesaj si dai click pe trimite.

Google: Exista o singura caseta pe intreaga pagina. O tastezi si faci click pe "Cautare".

Creierul se "scurtcircuiteaza" in fata complexitatii, atunci cand e pus in fata unei avalanse de informatii sau task-uri. In campaniile tale de marketing din social media simplifica ofertele, astfel incat mintea oamenilor sa nu simta nevoia de a se apara de complexitate si de a descifra mesajele.

Afacerea Forever este, pana la urma, afacerea simplitatii, nu-i asa?
banner 1png
Daca ti-a placut articolul, da-l mai departe celor care crezi ca au nevoie sau pe care i-ar inspira, dand share in social media sau trimitandu-l prin email, si adu mai multi prieteni alaturi de noi.

youtubepng