Tratează corect obiecțiile

Transformă obiecțiile în șanse de a-ți crește afacerea

Esti Forever Business Owner, deci antreprenor in ceea ce multi numesc afacerea viitorului – network marketing, un domeniu care isi dovedeste din plin atuurile si beneficiile, mai ales in vremurile pe care le traim astazi cu totii. Ai in mainile tale cea mai frumoasa afacere din lume, un model de lucru flexibil, care iti da sansa sa lucrezi de unde vrei, cand vrei, cu cine vrei si sa-ti construiesti viitorul in termenii tai. Ai toate avantajele de partea ta si stii deja ca orice provocare sau obiectie cu care te confrunti e o ocazie sa devii mai bun si mai hotarat.
seminarii onlinepng

De câte ori ți-ai pus, până acum, următoarea întrebare?
Sunt nou in network marketing si imi place ideea de a construi un venit rezidual. Dar ma simt descurajat. Stiu ca produsele si afacerea mea sunt cele mai bune si nu inteleg de ce ma confrunt cu atatea obiectii cand incerc sa promovez produsele sau sa recrutez. Oare fac ceva gresit?
Răspunsul ar fi:
Te confrunti cu subiectul atat de discutat al tratarii obiectiilor. Orice antreprenor de succes in network marketing s-a confruntat si se confrunta cu aceasta dilema, iar cheia reusitei este sa inveti sa tratezi corect aceste obiectii si sa le transformi in tot atatea avantaje pentru clientul sau prospectul tau. De unde pornesti in acest demers? De la a intelege care este sursa acestor obiectii. Hai sa pornim de la cele mai comune, mai des intalnite:
produse recomandatepng
Prospectul vrea să spună da, însă dispune de resurse financiare limitate.
  •  De fapt, vrea sa-i explici de ce ar trebui sa-si cheltuiasca banii pe ceea ce ii oferi tu. Afla ce produse il intereseaza, ce are nevoie si ce se potriveste stilului sau de viata si asigura-te ca ii prezinti corect beneficiile produselor si chiar ale oportunitatii de afacere.
Prospectul nu înțelege ce-i spui.
  •  De multe ori, ca sa nu se simta stanjeniti daca nu cunosc domeniul despre care le vorbesti, oamenii spun nu. Indiferent de profesia lui actuala, nu pleca de la presupunerea ca prospectul intelege totul. Intreaba-l frecvent, pe parcursul discutiei, daca explicatiile tale sunt clare.
Prospectului îi este greu să ia o decizie.
  •  Ajuta-l si ghideaza-l, oferindu-i informatiile si argumentele de care are nevoie.
Se îndoiește că poate avea succes în afacere.
  • Asigura-l, prin exemplul personal sau alte exemple de FBO de succes, ca in aceasta afacere orice este posibil atunci cand ai vointa si o motivatie puternica.
Obiecția este, de fapt, o întrebare.
  •  Prospectul vrea mai multe informatii.
    banner 1png
Cum tratezi aceste obiectii? In patru pasi simpli:

1. Adauga informatii. Incepe prin a-i spune prospectului: "Ma bucur sa aud asta. Stiu exact ce vrei sa spui," sau "Multumesc ca ai adus in discutie acest subiect; e un punct de vedere bun. Multi dintre cei care au acceptat aceasta oportunitate au gandit la fel." Apoi prezinta-i informatiile si argumentele care raspund intrebarilor sau indoielilor sale.

2. Trateaza obiectia ca pe o intrebare. De exemplu, daca obiectia se refera la momentul propice, poti sa spui: "Da, iti inteleg punctul de vedere, insa intrebarea este daca e momentul potrivit sa te alaturi afacerii, corect? Sau, daca prospectul spune ca nu-si poate permite financiar, poti raspunde: "Este o abordare inteleapta. Te intrebi daca iti poti permite investitia fara ca asta sa-ti afecteze bugetul, nu-i asa?" Si astfel ti-ai creat o noua “rampa de lansare” pentru a-i pune la dispozitie raspunsurile care sa-i risipeasca indoielile.

3. Incearca sa afli daca obiectia exprimata cu voce tare este singura. Poti intreba: "E un aspect de luat in calcul. Intrebarea ta este daca e cea mai buna decizie pe care o poti lua acum, corect?" Daca raspunsul este da, continua cu: "Iti place ce ti-am prezentat, nu-i asa? Daca ai fi sigur ca investitia n-ar fi o problema, ai mai avea si alte obiectii?"

4. Rezoneaza cu prospectul si felul in care isi exprima obiectiile. Ai putea incerca asa: "Draga…, ai perfecta dreptate! Nu poti sa-ti asumi la nesfarsit obligatii si sarcini in plus, peste programul tau deja incarcat. Dar, sincer, aceasta oportunitate nu adauga obligatii, din contra, te ajuta sa scapi de ele! Permite-mi sa-ti explic cum."
suplimentepng


Alte obiceiuri pe care sa le eviti:
1. Incearca sa ai rabdare si sa asculti pana la capat obiectia.
Multi prospecti se simt pierduti cand sponsorul preia controlul discutiei si rezuma el, prea rapid, obiectia, fara sa-i asculte pana la capat.

2. Nu intrerupe, anticipand tu ce incearca sa spuna persoana din fata ta.
E posibil sa intelegi gresit, iar prospectul sa se simta jignit. Persoana cu care discuti va fi mult mai relaxata si mai receptiva daca o lasi sa termine ce are de spus.

3. Daca este posibil, nu trata obiectiile pana nu ti-ai terminat prezentarea.
Totusi, nu lasa impresia ca eviti complet intrebarea ("Dl./Dna…., e un punct de vedere bun. Voi raspunde imediat, OK?"). Exista sansa ca, pana la final, sa raspunzi de fapt la acea intrebare si daca, totusi, raspunsul nu e pe masura asteptarilor, ti se va adresa din nou intrebarea.

4. Nu supraestima o obiectie.
Poate fi doar o simpla intrebare.

5. Nu trata o obiectie drept o intrebare nejustificata,
fie ca o faci verbal sau prin limbajul corpului.

6. Cand raspunzi unei obiectii, evita disputele
folosind expresii precum "Sugerez…" si "Dupa cum stii...
Sa inveti cum sa tratezi corect obiectiile este unul dintre factorii cheie ai reusitei in network marketing. Iti dorim mult succes si inspiratie, astfel incat sa aduni in jurul tau cat mai multi clienti multumiti si prospecti fericiti.
cea mai frumoasa afacerepng