Totul este despre ei
Am cautat, recent, o usa metalica pentru apartament. Din cauza programului incarcat, am gasit ragazul necesar abia la sfarsitul unei zile de lucru. Dupa ce am selectat online trei furnizori, mi-am dat seama ca era trecut de ora sase seara. Totusi, am inceput sa sun. La primul n-a raspuns nimeni – probabil ca oamenii respectau programul si plecasera. Al doilea a raspuns, dar mi-a spus ca nu poate oferi si montajul, intrucat ei sunt doar producatori. Cand a raspuns si al treilea, mi-am dat seama ca omul era in masina. Cu toate astea, mi-a acordat toata atentia, a pus intrebari pertinente, mi-a oferit informatiile necesare, la obiect. Si mi-a dat oferta pentru intregul proces, de la demontarea vechii usi si pana la montajul final. Totul intr-o conversatie relaxata, in care am simtit efectiv orientarea catre client. Ghiciti cu cine am contractat usa?
Exista un singur principiu major care guverneaza succesul in vanzari: ”Totul este despre ei, nu despre tine.” O mutare simpla in modul de a gandi, care aduce castiguri majore. Asculta-ti intai clientul, intelege dorintele si nevoile sale, apoi ajusteaza-ti oferta si discursul conform celor aflate. Fii sincer in dorinta de a-ti ajuta, intai, clientul, iar beneficiile tale, pe care le-ai asezat pe locul doi, vor veni in mod sigur.
In dialogul tau cu un client potential ai de descoperit trei lucruri:
1. Are el o problema de rezolvat?
2. Isi doreste sa schimbe ceva in acest sens?
3. Cum i se potriveste cel mai bine solutia cu care vii tu?
De exemplu, cand discuti cu un potential FBO, incearca sa intelegi ce-si doreste cu intensitate. Mai multa libertate? Mai putin stres? Bani? Timp liber? Eliberare de datorii financiare? Sa castige proportional cu efortul depus? Sa nu fie supus presiunilor unui sef? Sa scape de termene limita? Recunoastere? Prieteni? Construieste-ti apoi discursul facand focus pe beneficiile pe care le aduce afacerea Forever, potrivite dorintelor sale exprimate.
Acelasi mecanism functioneaza si la un potential consumator. Afla care ii sunt nevoile si dorintele. Ce inseamna pentru el sa fie mai sanatos? Isi doreste o forma fizica buna? Imunitate crescuta? Scadere in greutate? Sa arate mai bine? Mai multa energie? Vei sti apoi de la ce produse sa pornesti in prezentare si ce beneficii sa evidentiezi.
In dialogul tau cu un client potential ai de descoperit trei lucruri:
1. Are el o problema de rezolvat?
2. Isi doreste sa schimbe ceva in acest sens?
3. Cum i se potriveste cel mai bine solutia cu care vii tu?
De exemplu, cand discuti cu un potential FBO, incearca sa intelegi ce-si doreste cu intensitate. Mai multa libertate? Mai putin stres? Bani? Timp liber? Eliberare de datorii financiare? Sa castige proportional cu efortul depus? Sa nu fie supus presiunilor unui sef? Sa scape de termene limita? Recunoastere? Prieteni? Construieste-ti apoi discursul facand focus pe beneficiile pe care le aduce afacerea Forever, potrivite dorintelor sale exprimate.
Acelasi mecanism functioneaza si la un potential consumator. Afla care ii sunt nevoile si dorintele. Ce inseamna pentru el sa fie mai sanatos? Isi doreste o forma fizica buna? Imunitate crescuta? Scadere in greutate? Sa arate mai bine? Mai multa energie? Vei sti apoi de la ce produse sa pornesti in prezentare si ce beneficii sa evidentiezi.
|
|
|
Daca ti-a placut articolul, da-l mai departe celor care crezi ca au nevoie sau pe care i-ar inspira, dand share in social media sau trimitandu-l prin email, si adu mai multi prieteni alaturi de noi.