Shoshin - catalizator pentru network marketing


“În mintea începătorului sunt multe posibilități. În cea a expertului, este doar una.“
Shunryū Suzuki, maestru Zen


Lucrând în marketing încă din 1996, am întâlnit deseori factori de decizie incapabili să-și dezvolte companiile peste un anumit nivel. Fenomenul este cauzat de o mentalitate exprimată după cum urmează: ”Dacă am reușit să cresc firma până aici, înseamnă că ceea ce fac e bine și voi proceda în continuare tot așa.”

În afaceri, e ușor să fii convins că ai devenit un expert în domeniul tău, mai ales dacă ești acolo de multă vreme. La urma urmei, ai muncit din greu ca să atingi acest nivel și să-ți menții succesul. Totuși, ce ai zice dacă ar exista un instrument care, odată adoptat, te-ar ajuta să depășești, pe rând, fiecare nivel atins?

Acel instrument se numește Shoshin și se traduce din japoneză prin ”mintea începătorului”.
produse recomandatepng


Filozofia Shoshin presupune abordarea fiecărei provocări cu deschidere, curiozitate și dorința de a învăța. Acest principiu evită părerile preconcepute și invită pe adepți să vadă lumea cu o privire proaspătă, să învețe continuu și să inoveze fără a se lăsa influențați de trecut. Iată cum o poți face și tu:
Evită biasul de confirmare. Suntem înclinați, în mod natural, să căutăm și să favorizăm informațiile care ne confirmă un punct propriu de vedere, în detrimentul celor care îl contrazic. Conștientizează momentele în care ți se întâmplă asta și încearcă să aduci contra-argumente. Ai convingerea că tacticile de vânzări pe care le aplici acum îți aduc maximum de rezultate? Atunci, alții de ce reușesc mai mult? Consideri că Social Media nu este potrivită pentru tine? Care este, de fapt, motivul pentru care o eviți? Și ce ar trebui să faci pentru a o valorifica la potențialul său maxim?

Întoarce-te la vârsta de 5 ani. Și pune-ți întrebări precum ”De ce?”. De ce nu reușești să treci mai repede de nivelul atins acum în Planul de Marketing? Contemplă această situație dintr-o perspectivă fără prejudecăți și oferă-ți răspunsuri ca și cum ai explica unui copil. Poți ajunge astfel la cauze nebănuite și soluții neașteptate.

Cultivă elasticitatea creierului. Studii publicate recent susțin faptul că în creier se pot produce noi neuroni chiar și la maturitate sau bătrânețe, printr-un proces numit neurogeneză. Exercițiile fizice, interacțiunea socială, controlul stresului, somnul suficient, dieta și învățarea continuă contribuie la acest fenomen. Ia în calcul faptul că inteligența nu este ”un dat”, ci se dezvoltă prin cunoaștere. Adoptă o mentalitate de creștere participând la cursuri, citind cărți de auto-îmbunătățire sau învățând nemijlocit de la sponsorul tău.

Privește stelele. Fă o plimbare în natură. Ascultă o simfonie emoționantă. Sentimentul de smerenie în fața imensității și a perfecțiunii temperează ego-ul și te face să privești lucrurile diferit. Îți poți recunoaște, astfel, propriile lacune. Spre exemplu, este suficient ceea ce cunoști acum despre afacerea și produsele Forever sau îți mai poți îmbunătăți aceste cunoștințe? Ce convingeri te împiedică să o faci?
cea mai frumoasa afacerepng

Știi doar că numai atunci când îți recunoști limitele, le poți și depăși.

Pentru network marketing, acolo unde în ecuația succesului intră entuziasmul, munca intensă și adaptarea la schimbări, filozofia Shoshin aduce rezultate remarcabile. Pune-o în practică și vei lucra cu pofta de acțiune a unui începător și rezervorul de cunoștințe al unui înțelept.

Alexandru Israil, Specialist Marketing
Daca ti-a placut articolul, da-l mai departe celor care crezi ca au nevoie sau pe care i-ar inspira, dand share in social media sau trimitandu-l prin email, si adu mai multi prieteni alaturi de noi.
Sntate Personalizat - 10 oct2023png