Responsabilități antreprenoriale


Ești cu adevărat un Forever Business Owner?

M-am uitat deseori la oamenii din jur si m-am intrebat ce ii deosebeste pe antreprenori de cei care sunt angajati. Raspunsul mi l-am dat in timp, iar el se rezuma la patru caracteristici: viziune, pasiune, disciplina si responsabilitate. Iar la ultimul capitol, responsabilitate, antreprenorii exceleaza.

Chiar daca cele mai multe companii din Romania sunt deschise sub denumirea de SRL (Societati cu Raspundere Limitata), cei care le initiaza si administreaza trebuie sa urmeze anumite reguli si au, de fapt, reale responsabilitati. Ei dau socoteala in fata autoritatilor, a diverselor institutii care reglementeaza mersul afacerilor. Dar raspund si de evolutia afacerii si, implicit, de salariile si nivelul de trai al angajatilor.

Acelasi lucru se intampla si atunci cand esti Forever Business Owner. La intrarea in afacere stii ca vei avea libertatea de a te dezvolta cum vrei – esti propriul tau sef, alegi cand, cat si cum muncesti, ai obiective proprii si planuri personale pentru a le atinge. In acelasi timp, in Forever exista reguli, iar acestea trebuie urmate, alaturi de legislatia care reglementeaza initiativele private in Romania. Forever iti ofera oportunitatea de a incepe o afacere cu riscuri si investitii minime, dar nu iti preia si responsabilitatile care decurg din ea.

Faptul ca ai pornit aceasta afacere nu se poate confunda cu un joc – daca merge, bine, daca nu, tot bine. Afacerea functioneaza sigur – dovada milioanele de FBO de pe intreaga planeta. Succesul ei depinde insa de seriozitatea cu care o abordezi si de responsabilitatea pe care o dovedesti, in diferite situatii:


Responsabilitatea fata de companie. Forever Living Products te-a primit in randul membrilor ei si ti-a oferit sansa de a o reprezenta. Imaginea pe care organizatia o are in acest moment si nivelul de prosperitate si stabilitate la care a ajuns sunt rezultatul a peste 43 de ani de efort continuu. Prin semnarea Formularului de Inscriere te-ai angajat sa respecti Politicile Companiei. In acelasi timp, in calitate de FBO ai si o obligatie morala, aceea de a te ridica la inaltimea organizatiei din care faci parte prin felul in care te prezinti, vorbesti, actionezi, prin impresia pe care o lasi si influenta pe care o ai asupra celor din jur.

Responsabilitatea fata de coechipieri. Exista conjuncturi in viata in care responsabilitatea nu este negociabila. De exemplu, in calitate de membru al unei familii. Responsabilitatile pe care le ai fata de copii sau fata de parinti sunt lucruri care nu se discuta. Expresia ”familie Forever” este, la randul ei, plina de incarcatura. Cei care trateaza afacerea si oamenii care o alcatuiesc ca pe o familie sunt si cei care stiu sa-si asume raspunderile ce le revin in acest context. Spre exemplu, orice persoana noua pe care o aduci in echipa te responsabilizeaza atat pentru evolutia ei, cat si pentru actiunile pe care ea le va intreprinde.

Responsabilitatea fata de clienti. Actiunile tale ii ajuta sa aiba o viata mai buna. Dar, inainte de a face fiecare pas in relatia cu clientii tai, intreaba-te daca poti oricand sa raspunzi pentru ei. O postare pe Facebook sau un email trimis ca FBO poarta semnatura ta, deci au o incarcatura de responsabilitate. O recomandare pe care o dai sau o promisiune pe care o faci catre orice public trebuie sa aiba acoperire 100%.

Responsabilitatea fata de tine. Cei mai multi oameni stiu ce trebuie sa faca pentru a-si atinge obiectivele. Ei cunosc teoria. Pentru a o pune, insa, in practica, e nevoie de efort, de disciplina, de responsabilitate. Cei care decid ”sa ia lucrurile mai usor” poarta raspunderea pentru propriul esec. Ceilalti investesc energie, cauta permanent sa se auto-imbunatateasca, sunt atenti la imaginea lor, isi urmaresc cu tenacitate drumul stabilit. Altfel spus, sunt responsabili pentru propria persoana.

Constiinta raspunderii pe care o purtam ne ajuta sa crestem copii buni, sa avem un rol important in societate, sa conducem un automobil in conditii de siguranta sau sa ne facem meseria asa cum se cuvine. Aplica acest principiu si in rolul tau de FBO si vei constata ca nivelul responsabilitatii asumate si nivelul pe care il atingi in Planul de Marketing merg mana in mana.  
Stii, in teorie, care sunt responsabilitatile pe care le ai in calitate de FBO. Dar poate ca uneori nu le indeplinesti asa cum ar trebui, din diferite motive – comoditate, neatentie, lipsa de timp sau vointa. Cand te afli in asemenea situatii, gandeste-te la alcatuirea cuvantului ”responsabil”. El se poate traduce prin respons-abil, adica abilitatea de a da un raspuns, capacitatea de a reactiona asa cum stii, din teorie, ca trebuie sa o faci. Iar punerea in practica tine doar de tine.
Articol scris de Alexandru Israil, specialist marketing
Daca ti-a placut articolul, da-l mai departe celor care crezi ca au nevoie sau pe care i-ar inspira, dand share in social media sau trimitandu-l prin email, si adu mai multi prieteni alaturi de noi.
youtubepng