Particip, deci evoluez!


Evenimentele organizate și oferite de Forever sunt puncte de „conversie”


V-ati intrebat vreodata de ce se duc oamenii pe stadion pentru a viziona un meci de fotbal cand ar putea sa stea acasa, comod, in fata televizorului si sa asiste la toate fazele, din prim plan, avand parte de informatii interesante oferite de comentatorii sportivi? Sau de ce vor oamenii sa fie prezenti la concerte live, platind bilete costisitoare, cand ar putea sa asculte aceeasi muzica in propria sufragerie sau in masina? Chiar si locuri, muzee sau orase faimoase pot fi vizitate azi din fata calculatorului, facand tururi virtuale sau plimbari pe strazi cu Google Street View. Si totusi, oamenii se urca in avion si platesc agentii de turism pentru a fi acolo cu adevarat.
 
Cei care merg pe stadion sau participa la concerte live sunt fani adevarati. Sunt cei pentru care evenimentele respective au o importanta suficient de mare, incat sunt dispusi sa depuna efortul necesar pentru a ajunge acolo. Sunt impatimitii, entuziastii, cei care traiesc la cote maxime. Pentru ei, participarea in sine, prezenta fizica este cea care ofera satisfactia deplina a unei experiente unice, a evolutiei, a unui pas inainte in propria existenta. Principiul acesta este valabil si in afacerea Forever.



Evenimentele organizate și oferite de Forever sunt puncte de „conversie”. Fie că vorbim de training-uri, prezentări, întâlniri de instruire, seminarii și întrevederi cu liderii sau chiar de Success Day, fiecare astfel de eveniment este o ocazie de a progresa. Este un pas inainte atat in devenirea personala, cat si in cresterea afacerii. Evident, se poate afirma ca informatiile si ideile respective pot fi asimilate si transpuse in practica si prin studiu sau experienta individuala. Sau ca relatarea unui participant (de exemplu o discutie ulterioara cu sponsorul) este suficienta si are acelasi efect. Rezultatul este, totusi, mult diminuat. Diferenta o fac încrederea, entuziasmul și hotărârea cu care te încarci la fiecare astfel de eveniment. Iar intelegerea si interpretarea personala, trecerea prin propriul sistem de gandire si valori nu se compara cu nicio alta forma de interactiune.
 
Am realizat un studiu cu 148 de directori si manageri de marketing, intitulat „Top tactici de marketing business-to-business în România”. Rezultatele arata ca recomandarile prin viu grai, legaturile de afaceri prin intermediul intalnirilor informale (networking) si organizarea de evenimente se dovedesc a fi cele mai eficiente tactici de marketing in mediul offline. Numitorul comun al acestor trei elemente este încrederea. Oamenii fac afaceri cu alti oameni doar daca trec pragul respectiv. In multi-level marketing, acest principiu este esential. Intalnirile fata in fata ofera posibilitatea de a citi gandurile si sentimentele celorlalti prin mimica, gesturi sau tonul vocii. Rezultatul este castigarea sau confirmarea creditului acordat oamenilor, produselor sau afacerii Forever.

Merită luată în calcul și diferența dintre „a fi prezent” și „a participa” la evenimentele Forever. In DEX, participativ este definit drept „Care participa afectiv, din tot sufletul; dedicat, implicat. ♦ Care manifesta spirit de colaborare; p. ext. entuziast”. Factorul participativ presupune contributie. Incearca intai sa daruiesti – o informatie de folos, timpul propriu, o referinta, o recomandare, o idee sau o experienta pozitiva. Rezultatul firesc al unei astfel de atitudini, dupa cum stim, este ca, daruind, vei dobandi.
 
Participarea la evenimentele organizate de Forever are un rol important și în fidelizare. Cei care au luat de curand contact cu afacerea si produsele, precum si cei care poate ca nu mai au suficient entuziasm vor fi influentati pozitiv si vor regasi argumentele care sa-i convinga sa urce, in continuare, pe drumul inceput. Prezenta liderilor - oameni cu carisma, dispusi sa impartaseasca din experienta lor - este in sine un beneficiu. Membrii echipei care au urcat in Planul de Marketing demonstreaza ca implicarea reala in afacere duce la recunoastere si rezultate real pozitive. Iar sentimentul de apartenenta la grup, o nevoie fundamentala a firii umane, este liantul care consolideaza intregul proces.
 
Este adevarat ca, pentru a te bucura de beneficiile oferite de evenimentele Forever, prima conditie este sa fii prezent acolo. Dar simpla prezenta, in calitate de observator, nu este suficienta. Pe langa informatiile pe care le colectezi si experientele de care ai parte e bine sa-ti propui si interactiune cu ceilalti, respectiv stabilirea unor obiective. Efortul suplimentar pe care il depui in acest sens merita cu prisosinta.
 
Pregătește din timp o agendă pentru eveniment. Poți avea, de exemplu, următoarele capitole:

  • informatii – ce ai vrea sa afli, cu ce date vrei sa pleci de la acest eveniment?

  • oameni – pe cine ai vrea sa intalnesti, de ce doresti sa faci acest lucru?

  • activitati – ce doresti sa faci efectiv in timpul evenimentului?

  • descoperiri – ce revelatii ai avut, ce chestiuni noi ai inteles cu aceasta ocazie?

  • obiective – ce iti propui sa faci in continuare pentru a valorifica la maximum evenimentul la care ai participat?

Primele trei sectiuni se completeaza inaintea evenimentului, urmatoarele doua post-eveniment. Instrumentul acesta iti va fi util atat in organizare si planificare, cat si in analiza si implementare.


Articol scris de Alexandru Israil, specialist marketing
youtubepng