Generația Z ca FBO


Tânăr și... FBO

Zilele trecute fiica mea a venit spre mine cu chipul radiind de bucurie ca sa-mi arate ceva pe telefon. Primise primul ei salariu in contul bancar, o suma destul de consistenta, de la compania unde se angajase in ultimele doua luni ale primului ei an de studentie. Am rememorat povestirile ei legate de locul de munca si mi-am dat seama ca intrunesc cu brio concluziile pe care le-am tras in urma unui studiu facut recent impreuna cu un partener de afaceri. Este vorba despre modul in care pot fi atrase, integrate si dezvoltate talente apartinand generatiei Z. Sunt informatii utile pentru un FBO, intrucat multi tineri din ziua de azi dau dovada de dinamism, flexibilitate, dorinta de munca si castig, iar Forever este un mediu in care acestia ajung sa se dezvolte din plin.
Unde pot fi gasiti tinerii din aceasta generatie? In primul rand, online. Studiul mentionat spune ca ei sunt pasionati de tehnologie si digitalizare, vor eficienta si organizare. Prin urmare, un cont Premium de LinkedIn, de exemplu, poate permite cautarea unor profiluri potrivite de tineri angajati sau de ”soloprenori” aflati in cautarea oportunitatilor.
Cu mesaje potrivite, inteligent construite, acestia pot fi invitati initial intr-un dialog online (tot in mediul LinkedIn), apoi intr-o prezentare de oportunitate. In tot acest proces, li se pot da informatii despre companie (cu abordari cat mai moderne - ex. noul video Oportunitatea Forever), dar li se pot oferi si argumente ”digitale”, tentante pentru multi dintre ei – de exemplu, faptul ca afacerea se poate dezvolta cu ajutorul unui blog video.
Dar tinerii din generatiile Z sau Millenials pot fi gasiti si in afara mediului online (de ex. in facultati), cu mentiunea ca in special persoanele din cercul lor de influenta si interactiune sunt cele care-i pot convinge cel mai usor. Este si cazul fiicei mele care, vazand ca multi dintre colegii ei s-au angajat, a decis sa urmeze, la randul ei, aceasta directie. Iar dupa ce a luat in calcul mai multe oportunitati, a ales-o pe cea sustinuta de un amic care deja lucra acolo. Prin urmare, cei mai eficienti ambasadori Forever sunt chiar tinerii, iar daca in echipa ta exista astfel de persoane, ele merita sustinute cu toate fortele in efortul de recrutare.
Cum pot fi ei convinsi de oportunitatea Forever? In studiul pe care l-am derulat, una dintre concluzii a fost nevoia de autenticitate atunci cand sunt prezentate rolurile, perspectivele si rezultatele asteptate.
Acesti tineri apreciaza abordarea directa si bazata pe argumente concrete. Totodata, ei isi doresc flexibilitate in program in locul sau tipul de munca pe care il desfasoara si doresc sa fie propriii lor sefi. Vor echilibru intre viata personala si cea profesionala. Toate sunt argumente pro-Forever, dar ele trebuie sustinute nu prin vorbe, ci prin situatii concrete – de exemplu le poti oferi profilurile online ale unor tineri de succes din Forever, alaturi de informatii privind afacerile lor.
Din sutele de discutii purtate in cadrul studiului sus mentionat a fost dedus faptul ca tinerii cauta medii de activitate in care exista conexiune umana onesta. Apreciaza faptul ca le sunt recunoscute valorile, se bucura de dezvoltarea personala si isi doresc ca munca lor sa determine un impact relevant in societate, in mediu, in lumea din jurul lor. Prin urmare, orice argumente in acest sens sunt binevenite, iar Forever le are din abundenta, de la apartenenta la grup, existenta cursurilor si materialelor de studiu si pana la Forever Giving si responsabilitatea fata de mediul inconjurator.
Cum se poate dezvolta cariera Forever pentru acesti tineri? Stabilirea obiectivelor, feedback-ul si recunoasterea rezultatelor s-au dovedit instrumente apreciate in cadrul studiului nostru. Este importanta identificarea si validarea motivatiilor, pentru a contura asteptari de ambele parti si rezultate pe termen lung. Ei trebuie intai sa se familiarizeze cu activitatea de FBO, dar la fel de important este sa cunoasca impactul pe care il vor avea la nivel de companie, echipa, comunitate Forever si societate in ansamblu.
Toate aceste argumente se gasesc cu prisosinta in recomandarile privind procesul de recrutare dar, cum spuneam mai devreme, ele trebuie sustinute in fata tinerilor prin informatii palpabile, exemple concrete si experiente de succes. Totodata, cu cat vor fi expusi la mai multe instrumente digitale (ex. webinarii, continut online, tool-uri Forever) cu atat mai mult li se va castiga atentia.

Pentru a se integra cat mai bine la locul de munca, fiica mea a trecut printr-un training detaliat, a primit asistenta continua in primele zile de activitate si a participat la un Team building la cateva saptamani dupa debut. Toate au convins-o ca a facut o alegere buna si au ajutat-o sa dea rezultate cat mai rapid posibil.
Concluzia? Tinerii nu sunt dificil de recrutat ca FBO. Dar procesul necesita un research aprofundat, studierea acestei generatii, empatie, efortul de a asculta si a intelege cu adevarat. Poate ca valorile lor sunt diferite, poate ca obiectivele lor nu sunt intotdeauna cele asteptate, poate ca raspunsurile lor sunt uneori dificile. E bine sa nu confunzi efortul de recrutare cu cel de convingere. Nu vei putea recruta un tanar incercand sa-i schimbi opiniile, sa i le aduci in rezonanta cu ale tale. In schimb, atunci cand acesta va vedea ca il intelegi, ca ii accepti punctele de vedere si ca ceea ce ii propui il poate ajuta sa-si atinga obiectivele, succesul este foarte aproape.
Alexandru Israil, Specialist Marketing
Daca ti-a placut articolul, da-l mai departe celor care crezi ca au nevoie sau pe care i-ar inspira, dand share in social media sau trimitandu-l prin email, si adu mai multi prieteni alaturi de noi.
youtubepng