Fidelizarea este cheia
Fidelizarea este unul dintre cele patru Repere ale Maretiei ce stau la baza construirii unei afaceri Forever solide si stabile, care trece testul timpului.
De ce e important să ai grijă de echipa ta?
Pentru ca atunci cand esti aproape de partenerii tai, ii instruiesti, ii sustii, ii incurajezi, ii motivezi, le dai incredere in ei, cresc. Si cand ei cresc, cresti si tu. Sa ai o echipa buna este important in network marketing, iar sa sustii aceasta echipa este si mai important.
De ce punem accentul pe fidelizare?
Pentru a construi o afacere stabila si durabila, nu trebuie doar sa stabilesti contacte noi si sa sponsorizezi noi FBO, ci e nevoie sa te asiguri ca raman dedicati produselor si oportunitatii. De aceea, al treilea indicator in Reperele Maretiei este Fidelizarea. Definim fidelizarea drept mentinerea legaturii cu consumatorii finali, pentru a asigura comenzile repetate, si cu noii FBO, pentru a-i ajuta sa realizeze Activul de 4 p.c.
Cum măsuram fidelizarea?• % din FBO Activi si
• % din FBO care au plasat comenzi in mai mult de o luna
Sa presupunem ca sponsorizezi un nou FBO in fiecare luna, timp de 12 luni, si fiecare comanda are 2 p.c. La finalul celor 12 luni, vei avea 24 p.c. de la noii recrutati.
Acum, sa presupunem ca, in plus fata de a-i sponsoriza, lucrezi cu ei la fidelizare, pentru a acumula lunar, fiecare dintre ei, 2 p.c. La finalul anului, volumul tau, de la acesti noi parteneri ar fi de 156 p.c., ceea ce inseamna cu 650% mai mult pentru exact acelasi numar de oameni sponsorizati.
Fidelizarea clientilor si a FBO presupune o abilitate, aceea de a face follow-up, de a mentine legatura cu clientii, pentru a-i incuraja sa plaseze din nou comenzi, si cu FBO, pentru a-i ajuta sa-si dezvolte obiceiul de a acumula 4 p.c.
Deci, cum stai cu fidelizarea?
Raspunde la urmatoarele intrebari: in medie, cate contacte pentru follow-up faci saptamanal cu clientii PRV si noii tai FBO? Care e procentajul de FBO Activi cu 4 p.c. de pe bonusul tau recapitulativ? Cat la suta dintre FBO au aparut si luna trecuta pe bonusul tau recapitulativ? Acorda-ti 1 punct pentru fiecare si, daca ai obtinut mai putin de 15 puncte, trebuie sa acorzi mai multa atentie fidelizarii.
• Tine-ti scorul. Cat de multe...
+ Follow up-uri cu clientii si FBO intr-o saptamana?
+ % dintre FBO sunt Activi cu 4 p.c.
+ % dintre FBO au plasat comenzi si luna anterioara?
+ Primesti 1 punct pentru fiecare
• Evalueaza-te!
+ 30+ pct – Excelent!
+ 15-29 pct – Foarte bine!
+ 5-14 pct – Exploreaza mai mult!
+ 0-4 pct – Ratezi oportunitati
Ce poți face pentru a îmbunătăți parametrii fidelizării?
Susținere
Este esential sa-ti sustii partenerii in orice fel posibil, de-a lungul calatoriei lor Forever.
• Ajuta-i si incurajeaza-i sa cunoasca produsele Forever, sa incerce un produs nou la fiecare comanda
• Ajuta-i sa-si faca, la randul lor, lista de contacte
• Explica-le Planul de Marketing si benficiile lui
• Fii atent mereu la follow-up prin Social Media, telefon si /sau intalniri unu la unu
• Fii alaturi de ei la ocazii speciale precum zile de nastere, aniversari, alte reusite
• Ajuta-i si incurajeaza-i sa cunoasca produsele Forever, sa incerce un produs nou la fiecare comanda
• Ajuta-i sa-si faca, la randul lor, lista de contacte
• Explica-le Planul de Marketing si benficiile lui
• Fii atent mereu la follow-up prin Social Media, telefon si /sau intalniri unu la unu
• Fii alaturi de ei la ocazii speciale precum zile de nastere, aniversari, alte reusite
Instruire
Ofera-le materiale si training-uri care sa-i ajute sa avanseze in dezvoltarea propriei afaceri.
• Materiale de instruie, carti si seminarii motivationale
• Demonstratii de produse (nu mai lungi de 30 de minute)
• Cum sa expuna si sa prezinte produsele
• Ce materiale de marketing le pot fi utile (brosuri, newslettere, filmulete despre produse etc.)
• Repeta de cinci ori procesul „Eu fac, tu privesti – Eu fac din nou, tu privesti din nou – Eu fac, tu faci – Tu faci, eu privesc – Tu faci si ai succes.”
• Consiliere unu la unu (cum tratezi obiectiile)
• Dezvoltarea atitudinii si a mentalitatii de a nu renunta - NU inseamna sa treci la urmatoarea oportunitate
• Demonstratii de produse (nu mai lungi de 30 de minute)
• Cum sa expuna si sa prezinte produsele
• Ce materiale de marketing le pot fi utile (brosuri, newslettere, filmulete despre produse etc.)
• Repeta de cinci ori procesul „Eu fac, tu privesti – Eu fac din nou, tu privesti din nou – Eu fac, tu faci – Tu faci, eu privesc – Tu faci si ai succes.”
• Consiliere unu la unu (cum tratezi obiectiile)
• Dezvoltarea atitudinii si a mentalitatii de a nu renunta - NU inseamna sa treci la urmatoarea oportunitate
Vrei sa afli mai multe „tips & tricks” despre cum sa-ti fidelizezi clientii? Urmareste sfaturile impartasite cu generozitate, la Raliul Global online din aprilie, de Martina Graovac, din Canada. Martina a fost client Forever timp de 20 de ani inainte de a decide sa-si inceapa propria afacere. Cu siguranta stie ce inseamna sa-ti servesti bine clientii. Daca nu ai participat la FGR21 si nu ai reusit sa o asculti, ai acum ocazia sa o faci, deoarece training-ul lui este disponibil cu subtitrare in limba romana pe contul oficial de Youtube – Forever Living Products Romania HQ sau dand click pe imaginea de mai jos.
"Cum să ai grijă de clienții tăi" - Martina Graovic, Senior Manager, Canada
Daca ti-a placut articolul, da-l mai departe celor care crezi ca au nevoie sau pe care i-ar inspira, dand share in social media sau trimitandu-l prin email, si adu mai multi prieteni alaturi de noi.