Ești sponsor? Ești și responsabil!

Unul dintre cele mai profunde sentimente pe care le poate avea un om este cel al dragostei si responsabilitatii fata de propriii copii. Sunt instinctele primare, daca vreti, si sunt prezente in fiecare dintre noi. De multe ori, parintii se sacrifica pentru copii, punand interesele acestora inaintea propriilor interese. E un sentiment firesc, pentru ca doar asa progreseaza o familie si, odata cu ea, intreaga omenire.

Va propunem sa facem impreuna o paralela intre calitatea de parinte si cea de Sponsor in cadrul afacerii Forever. Este o perspectiva relativ surprinzatoare, dar cu multe invataminte.
seminarii onlinepng
Viata unui om se schimba radical din momentul in care devine parinte, datorita responsabilitatii pe care si-o asuma. La fel, in calitate de FBO, atunci cand recrutezi, cand aduci in echipa un om nou, iti asumi anumite indatoriri.

In primul rand, asigura-i noului partener din echipa ta toate conditiile pentru a se dezvolta. Ajuta-l sa-si insuseasca rapid informatiile esentiale pentru a porni cu dreptul in afacere. Ca un copil care incepe sa faca primii pasi, un FBO nou are nevoie de aceasta sustinere.

Asigura-te ca acumuleaza cunostintele necesare despre produse, despre Planul de Marketing, ca invata sa faca prezentari, parcurge materialele informative si utilizeaza instrumentele de marketing si vanzari puse la dispozitie de companie.

In familie, exemplul personal al parintelui influenteaza major cresterea copilului. In Forever lucrurile se petrec la fel. Ca sponsor, e bine sa dezvalui cu cat mai multe detalii despre ce faci pentru ca afacerea ta sa se dezvolte. Indeamna-l pe noul tau partener sa consume produse, sa aiba un stil de viata Forever si sa devina un produs al produselor. Dedica-i timpul necesar, faceti planuri impreuna si ajuta-l sa-si atinga obiectivele. Pe de alta parte, ca si in educatia unui copil, scopul tau este ca, la un moment dat, el sa functioneze independent. De aceea, asigura-te ca ceea ce il inveti este preluat si asimilat, exersat impreuna si apoi pus in practica fara asistenta ta.
produse recomandatepng
Un copil face mult mai usor un lucru care i se cere daca acesta e in cadrul unui joc, pentru ca astfel isi indreapta atentia catre ceea ce i se pare lui important. La fel poti proceda si cu noul tau inscris: afla ce e important pentru el, ”de ce?”-ul pentru care a intrat in afacere. Apoi activeaza-l pe acest motiv, pe propriile lui valori si interese.

Atunci cand prezinti un argument, leaga-l de obiectivul sau principal. De exemplu, daca ”de ce?”-ul lui este achizitionarea unei case, explica-i de ce trebuie sa contacteze cel putin 5 persoane noi zilnic pentru a avea, la randul lui, un nou inscris in fiecare saptamana si, implicit, castiguri mai mari pe care sa le utilizeze pentru obiectivul lui.

Poate ca cea mai importanta trasatura pe care trebuie sa o imprime un parinte personalitatii copilului sau este increderea in sine. In calitate de sponsor, ajuta-ti noul FBO sa fie increzator in propriile forte, convinge-l ca-si va atinge obiectivele daca va depune efortul necesar.

In acelasi timp, trateaza-l corect si ai grija sa nu faci promisiuni desarte. Unui copil nu ai vrea sa-i creezi o imagine ireprosabila, dar falsa, asupra societatii in care va creste, deoarece va deveni un neadaptat. Tot asa, nici celui pe care-l sponsorizezi nu trebuie sa-i cultivi asteptari false cu privire la afacerea Forever. Spre exemplu, vorbeste-i despre oamenii care au reusit sa ajunga in top (folosind imagini, filmulete, articole), dar explica-i si cat efort si munca au depus pentru a ajunge acolo.
banner 1png
Exista insa lucruri pentru care nu esti responsabil ca sponsor, asa cum nu esti responsabil nici ca parinte.

De exemplu, nu esti responsabil de fericirea noului tau inscris, pentru ca fericirea este o alegere personala a fiecaruia dintre noi. Dar, ca sponsor, e important sa-i arati noului tau inscris ca esti alaturi de el, sa-l sustii atat in momentele bune, cat si in cele mai putin bune, cand se simte poate descurajat. Experienta si sfaturile tale, precum si recunoasterea reusitelor de-a lungul calatoriei lui Forever ii pot da mai multa incredere in fortele proprii.

Nu trebuie sa-l controlezi. Nu poti obliga un copil sa-si faca temele bine. Dar poti sa-i creezi conditii, sa aiba timpul si instrumentele necesare, sa-l monitorizezi si sa-l ajuti, atunci cand e cazul, sa fii alaturi de el, sa-l incurajezi si sa-l ghidezi.

Nu esti responsabil pentru felul sau de a fi. Entuziasmul, optimismul sau seriozitatea sunt, de cele mai multe ori, trasaturi deja existente, mai ales intr-un om matur. Ceea ce poti face este sa lucrezi cu firea omului asa cum e, incercand sa atenuezi aspectele sale negative si sa le valorifici pe cele pozitive.

Sponsorizarea – cheia unei afaceri „vii”

Acum este momentul perfect pentru a fi alaturi de cat mai multi oameni prin produsele si oportunitatea Forever: s-au pierdut multe locuri de munca si oamenii sunt in cautarea unei alternative sigure de venit, pentru a nu fi nevoiti sa renunte la stilul de viata pentru care au facut atatea eforturi. Cu o atitudine potrivita si incredere in companie, in produse si in Planul de Marketing, activitatea de sponsorizare va deveni mult mai usoara, iar echipa ta mult mai puternica.

Intr-o afacere de tip network marketing este esential sa le inspiri incredere prospectilor. Daca adopti o atitudine extrema si cauti sa inscrii oameni cu orice pret, nu vei reusi decat sa-i indepartezi. Nimeni nu isi doreste sa simta presiune atunci cand este pe punctul de a lua o decizie importanta, care ii poate schimba viata. Daca, din contra, prospectii simt ca esti puternic si inspiri incredere, cel mai probabil isi vor spune: „Iata o persoana cu care mi-as dori sa fac afaceri.”
suplimentepng
Cum ajungi, așadar, în acest punct?
•    Identifica si comunica valorile in care crezi si angajeaza-te sa le respecti intotdeauna.
•    Investeste din timpul tau pentru a te dezvolta personal – citeste carti de specialitate, viziteaza site-uri de profil, participa la evenimentele companiei si de profil, stai de vorba cu cat mai multi oameni.
•    Respecta-te in primul rand pe tine (acorda atentie imaginii proprii) si arata respectul cuvenit tuturor celor cu care intri in contact.
cea mai frumoasa afacerepng
Pași pentru o sponsorizare de succes:  ce ai tu de făcut?

Să-l introduci în universul Forever
Forever este un model de business simplu si replicabil si orice persoana, indiferent de varsta, educatie si posibilitati financiare poate sa-l urmeze si sa-l transforme intr-un succes. E important ca noul tau inscris sa stie aceste lucruri.

Să-i arăți cum se face
Prima regula si cea mai importanta in a fi un sponsor bun este sa fii exemplul pe care vrei sa-l ai in echipa ta. Tu trebuie sa dai tonul in tot ce tine de afacerea Forever, sa fii produsul produselor si oglinda succesului afacerii tale. Este primul pas prin care castigi increderea si respectul lui pentru aceasta afacere si ii dai primul impuls sa mearga inainte in construirea propriei povesti Forever de succes.

Să fii un jucător de echipă
Aminteste-ti mereu ca succesul tau depinde de succesul celor din echipa ta. Este important ca si noul tau prospect sa inteleaga cat este de importanta echipa. Dar mai ales sa fie un bun coechipier. Si se asteapta sa vada acest lucru la tine inaintea oricui. Investind timp in a-ti ajuta partenerii din echipa sa-si atinga obiectivele inseamna sa investesti timp in realizarea propriului tau vis. Nu conteaza cat de mici sau mari sunt visurile lor, fiecare tel trebuie sa conteze la fel si fiecare persoana trebuie ajutata atunci cand are nevoie.

Să-i oferi materiale și instrumente de business

Un prospect are nevoie sa fie ghidat nu doar in sistemul de business al companiei, ci si in ceea ce priveste materialele si instrumentele de lucru pe care compania le pune la dispozitie si pe care le poate folosi pentru a deveni, la randul lui, din ce in ce mai bun in a sponsoriza oameni si a-si construi echipa. Asigura-te ca ii oferi acces la toate training-urile si materialele de instruire si dezvoltare a afacerii de care are nevoie.
Să-l asculți cu atenție

Un sponsor bun trebuie sa stie sa fie si un mentor bun. Si trebuie sa stie sa asculte inainte de a sfatui, sa inteleaga si sa fie alaturi de cei pe care ii aduce aproape de cel mai de pret lucru al sau: visul la care lucreaza. Uneori, persoanele din echipa nu au nevoie de sfaturi de business sau de training-uri, ci de o vorba buna si calda la momentul potrivit. Inainte de a fi antreprenor, este om si se confrunta cu multe provocari in viata personala si numai. Ca sponsor, nu trebuie sa i le rezolvi tu, dar trebuie sa-i fii alaturi pentru a-l ajuta sa le depaseasca mai usor. Formeaza-i cele mai puternice aripi, dar lasa-l sa zboare de unul singur in drumul pe care si l-a ales in echipa ta.
banner blog noupng

Sponsorizează în mod constant…
 
… si vei deveni mult mai competent in diferite aspecte ale afacerii. Competenta duce la incredere.
… si vei planta semintele pentru generatiile viitoare de lideri din echipa ta.
… pentru ca astfel iti scurtezi drumul spre nivelul de Manager si poti ajuta mult mai multe persoane sa-si implineasca visurile.
… pentru a te bucura de o afacere mereu „vie”.
… pentru ca o afacere non-manageriala puternica te ajuta sa te califici mai usor la stimulentele pe care compania ti le pune la dispozitie: Forever2Drive, Raliul Global, Chairman’s Bonus, Eagle Manager.
BANNER BLOG 2png
Sir Ken Robinson, speaker si autor renumit in domeniul educatiei, spune ca fiecare copil se naste un geniu, dar scoala, normele societatii si experientele prin care trece il influenteaza si ii limiteaza dezvoltarea.

In Forever, se spune ca fiecare nou inscris este un diamant, dar el trebuie slefuit. Spre deosebire de societate, in Forever nu exista insa limitari in dezvoltare sau norme impuse din exterior. Ca sponsor, responsabilitatea ta este sa descoperi fiecare astfel de diamant si sa-l pui in valoare in cadrul colectiei deja existente in echipa ta.
arati mai binepng