Drumul spre echipa ideală


Ai o afacere Forever si, ca in orice afacere, evolutia sa depinde in mare masura de oamenii care o alcatuiesc. De energia si entuziasmul lor. De felul in care lucreaza impreuna, ca echipa. De gradul in care sunt orientati catre profit, catre implinirea obiectivelor, catre succes. Iti doresti o echipa de top, deoarece reusitele lor se reflecta in reusita ta. Iar investitiile pe care le faci in dezvoltarea echipei sunt cele mai profitabile investitii in propria afacere. Nu sunt neaparat investitii financiare. Mai degraba e vorba de timp, energie, imaginatie, disponibilitate sau perseverenta.
produse recomandatepng

Este un proces continuu, urmat de fiecare nou intrat in formatie, precum si, periodic, de intregul grup.
 
Momentul initial, al sponsorizarii, este unul foarte important. L-am denumit selectie, intrucat e bine sa nu propui oricui si cu orice pret intrarea in echipa ta Forever. Atentie la ”chimie”, la rezonanta pe care simti ca o ai cu candidatul tau. Analizeaza in primul rand atitudinile celuilalt si abia mai apoi aptitudinile. Acestea din urma pot fi imbunatatite in timp, prin instruire si exercitiu. Trasaturile de personalitate, insa, mai greu.

Drumul catre echipa ideala trece prin trei etape:

  1. SELECTIE

  2. INSTRUIRE

  3. ADMINISTRARE-DEZVOLTARE


contacteazapng


La momentul selectiei, asadar, e bine sa te convingi ca noul membru al echipei este caracterizat de:

  • personalitate placuta, compatibila cu a ta

  • un optimism rezistent in timp

  • un nivel ridicat de energie fizica si mentala

  • entuziasm initial pentru afacere, capabil sa se transforme ulterior in pasiune

  • viata echilibrata si bine organizata

  • dorinta de auto-imbunatatire continua

  • hotarare in a-si atinge obiectivele, ”de ce?”-ul care l-a adus in afacerea Forever

Odata intrat in echipa, noul Forever Business Owner trebuie instruit din punct de vedere al abilitatilor practice, legate de afacere. Ca sponsor, recomanda-i sau fii prezent alaturi de el la training-uri, oferite de companie sau organizate in propria echipa, de la cele care trateaza primii pasi in afacere, cunoasterea produselor sau tehnicile de baza in MLM, trecand prin managementul timpului, abilitati de vanzare si negociere si pana la cursuri legate de recrutare, fidelizare sau managementul echipei.


cea mai frumoasa afacerepng

  Cunostintele noi, asimilate de-a lungul carierei in Forever, nu au valoare daca nu sunt puse in practica. Aceasta este, probabil, cea mai importanta schimbare de paradigma prin care vor trece noii inscrisi in echipa ta. Pentru a-i convinge de asta, subliniaza faptul ca fiecare informatie noua, fiecare tehnica stapanita, fiecare abilitate dobandita se transforma, in final, in profit suplimentar.
  Cunoasterea mai buna a produselor, combinata cu stapanirea tehnicilor de prezentare se traduc in abilitatea de a potrivi beneficiile oferite cu nevoile si dorintele consumatorilor.

Aprofundarea tehnicilor de recrutare, vanzare si negociere conduce la capacitatea de a convinge mai multi oameni sa intre in afacere. Iar informatiile legate de administrarea afacerii, precum si un bun management al timpului conduc la eficienta si la posibilitatea de a obtine mai rapid rezultatele asteptate.
 
Cercetatorii din domeniul neurostiintelor au descoperit in creierul uman asa-zisii ”neuroni oglinda”. Acestia au un rol important in supravietuirea noastra ca specie, intrucat sunt responsabili cu asimilarea de cunostinte prin observarea si imitarea celor din jurul nostru. Si fac asta la nivel subconstient.
BANNER BLOG 2png
In consecinta, cu cat vei petrece mai mult timp si vei acorda mai multa atentie noilor membri ai echipei tale, cu atat mai rapid vor ajunge acestia la nivelul dorit, pentru ca au posibilitatea de a replica propriul tau comportament.
  Fenomenul se manifesta si la nivelul starii de spirit, prin ”contaminare emotionala” - oamenii se simt mai bine alaturi de optimisti si preiau de la acestia abordarea pozitiva, indemnul la actiune si increderea in viitor. De aceea, o componenta importanta a instruirii este ”programarea pozitiva”, prin participarea la intalnirile de recunoastere si motivare precum Success Day.
 
Instruirea completa presupune punerea in aplicare a celor invatate. In medie insa, doar 10-15% din cunostintele si informatiile nou asimilate sunt valorificate pentru a avea un beneficiu, a obtine o schimbare in bine. Procentul este mult mai mare atunci cand se apeleaza la coaching. Astfel, sponsorul devine mentor si reuseste sa indrume, sa inspire, sa motiveze si sa-si impulsioneze elevul pentru a atinge obiective, a schimba comportamente si a imbunatati abilitati.
banner noupng
Spre deosebire de training, care poate fi intensiv si pe o tema anume, coachingul este un proces indelungat, in care e nevoie de rabdare, capacitatea de a asculta, echilibru si implicare. Solutiile vin astfel din interior, nu sunt impuse din afara, iar obiectivele sunt asumate de catre discipol intr-un proces de responsabilizare reciproca.
 
Pentru a ajunge, asadar, cat mai aproape de echipa ideala, implicarea sponsorului in instruirea si evolutia membrilor ei trebuie sa fie intensa si constanta. In anul Fidelizarii si Dezvoltarii, acesta este un deziderat cu atat mai important. Investeste consecvent din timpul si energia ta pe aceasta directie si vei culege, alaturi de coechipieri, roadele unei afaceri Forever solide si profitabile.
seminarii onlinepng

Cateva idei pe care le poti pune in practica in drumul spre echipa ideala

  • Gandeste-te la fiecare in parte: care sunt zonele pe care, daca si le-ar imbunatati, ar avea mai mult succes in afacere? Inventariaza resursele existente, de la manualele de training pana la cursurile si webinariile online. Implica-te cu timpul si energia ta atat ca organizator, cat si ca trainer.
  • Elaboreaza un program de instruire, personalizat pentru fiecare membru si pune-l in practica – cu cat mai repede, cu atat mai bine.
  • Analizeaza individual fiecare membru al echipei tale din punctul de vedere al nevoilor de instruire. Incepe cu cele de baza: cunoasterea produselor, a Planului de Marketing, tehnici de prezentare, abilitati de vanzare si negociere, managementul timpului, etc.


Articol scris de Alexandru Israil, specialist marketing


Daca ti-a placut articolul, da-l mai departe celor care crezi ca au nevoie sau pe care i-ar inspira, dand share in social media sau trimitandu-l prin email, si adu mai multi prieteni alaturi de noi.
youtubepng