Cum faci o prezentare atractivă de produse

Pastreaza in minte si pune pe primul loc obiectivul esential al prezentarii:
acela de a castiga clienti, de a vinde.
Folosesti produsele Forever si te bucuri zilnic de beneficiile lor pentru starea ta de bine. Pe langa Planul de Marketing, care iti ghideaza pasii in construirea cu succes a afacerii, produsele sunt, in esenta, motorul business-ului. E usor de inteles, deci, de ce e important sa sustii prezentari eficiente ale produselor. Offline sau preponderent online, cum se intampla mai mult in aceasta perioada si care se dovedeste a fi mai de succes ca niciodata, o prezentare de produse atractiva iti poate aduce clienti pe termen lung si chiar parteneri in afacere. Cum? Te invitam sa afli in continuare!
seminarii onlinepng
Stiai ca peste 50% dintre cumparaturi se fac in prezent pe baza recomandarilor verbale? Este rezultatul unui studiu realizat de o firma de consultanta la nivel global, care arata ca oamenii au devenit tot mai putin increzatori in reclamele clasice, de tip mass-media, si si-au orientat atentia spre recomandari verbale, cautand in jurul lor pareri despre motivele care i-au determinat pe altii sa cumpere produse sau servicii. Un alt studiu a demonstrat ca publicitatea realizata pe baza de recomandari „din vorba in vorba” a generat de doua ori mai multe vanzari decat publicitatea platita. Platformele social media si blogurile decid astazi trendurile, iar cei mai multi oameni nu cumpara fara sa citeasca sau sa auda pareri despre experienta altora. Gandeste-te cum afli tu cel mai adesea despre restaurante bune, filme noi sau destinatii interesante de vacanta. Intrebi prietenii? Citesti articole despre ele? Modul numarul 1 de a descoperi produse si lucruri noi este prin recomandare, iar prezentarea de produse este unul dintre cele mai simple moduri prin care poti apela la aceasta metoda.

Fie ca este o prezentare unu la unu sau una cu un public mai numeros, formala sau informala, offline sau online, e bine sa acorzi atentie catorva aspecte care iti pot influenta abilitatea de a creste vanzarile.
produse recomandatepng
Comunică eficient
Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa alegi unul sau mai multe produse (de preferat sa te concentrezi pe maximum 3 intr-o singura prezentare) despre care vrei sa vorbesti intr-un live sau o prezentare si sa te documentezi cat mai bine despre ele din materialele puse la dispozitie de companie (revista, webinariile despre produse, Aloe Life, foreverliving.ro, Youtube, Facebook etc.) E adevarat ca experienta ta cu produsul este cel mai puternic argument de vanzare si ceea ce asteapta oamenii cel mai mult sa auda, dar este bine sa fii informat sau sa ai la indemana toate datele despre acel produs, in cazul in care apar intrebari. O pregatire temeinica te ajuta sa nu te pierzi in detalii si sa fii mereu pregatit sa raspunzi hotarat intrebarilor din partea potentialilor clienti.

Este foarte important ca atunci cand vorbesti despre produse sa respecti legislatia in vigoare si Politicile Companiei. Nu face afirmatii medicale despre produse. Niciodata! Tine cont de faptul ca produsele Forever nu sunt concepute pentru a preveni, trata sau vindeca nicio afectiune medicala si nu trebuie recomandate in acest scop. Toate fac parte din stilul de viata energic, activ, sanatos si armonios pe care si-l doreste orice persoana si pe care il promovam in fiecare zi in Forever.
banner 1png
1.
Cunoaste-ti auditoriul (in masura in care se poate), fii pregatit cu informatii despre cei carora le prezinti produsele. Nu uita – e vorba in primul rand despre ei, despre dorintele si nevoile lor si despre cum poti tu sa te pliezi pe ele prin ceea ce oferi.

Ce trebuie sa stii despre cei carora le vorbesti?

•    
Profilul – Cine sunt? Ce au in comun?
•  
Nevoile, dorintele si asteptarile – De ce participa la prezentare? Ce au nevoie sa afle? La ce se asteapta? Cum poti tu sa conectezi interesele si nevoie lor cu mesajul pe care il transmiti?
•  
Nivelul de cunoastere – Cat de multe stiu despre ceea ce vrei tu sa prezinti? Cat de multe explicatii e nevoie sa le oferi?

Nu trebuie sa stii toate acestea in cele mai mici detalii, dar in masura in care poti, este bine sa iti cunosti viitorii clienti pentru a sti cum sa abordezi prezentarea. Acest lucru se poate aplica mai mult la prezentarile offline, unde poti discuta in prealabil cu viitori participanti.
In cazul prezentarilor de produse online, care au castigat tot mai mult teren in succesul pe care il au FBO din intreaga lume in aceasta perioada, cunoasterea acestor date este dificila. Daca faci un live pe FB, de exemplu, in care prezinti gelul de aloe, este greu sa stii cine sunt cei care intra cu tine in live. Insa poti sti sigur ca daca intra si stau acolo pana la final sunt interesati de ceea ce prezinti si au o nevoie pe care, poate, produsul o poate acoperi. Construieste mesajele astfel incat sa creezi emotie si empatie si arata-le ca le intelegi nevoia din ziua de astazi de a gasi produse sigure, de calitate, de incredere, cu beneficii demonstrate in randul consumatorilor (poti mentiona istoria de 42 de ani a companiei si milioanele de consumatori din peste 160 de tari). Pana la urma, asta ai cautat si tu la un moment dat cand ai descoperit produsele Forever, nu?
suplimentepng
2. Fii concis. Timpul este o resursa extrem de pretioasa pentru toata lumea, in zilele noastre, si cu cat reusesti sa sintetizezi mai bine ce ai de spus, cu atat ai mai multe sanse de succes.

3. Concentreaza-te pe informatia de tip "must-have". Evita sa incarci prezentarea cu prea multe detalii care nu sunt relevante pentru cumparator. Mai degraba asigura-te ca adaugi valoare pentru client prin evidentierea beneficiilor pe care le poate avea el din consumul / folosirea produselor pe care le prezinti. Scoate in evidenta caracteristicile unice ale produselor. Nu uita ca orice client are posibilitatea si libertatea de a alege dintre mai multe oferte, cu game variate de preturi. De aceea e cu atat mai important sa te diferentiezi de alti furnizori, sa-i castigi atentia, increderea si, pe termen lung, loialitatea. Inainte de orice, oamenii “cumpara” oameni, deci asigura-te ca esti un interlocutor cu care sa le faca placere sa discute si care e bine pregatit in ceea ce face.
4. Faptele spun, povestile vand. Spune o poveste, foloseste-te de exemple din experienta ta, creeaza o ancora emotionala si construieste-ti prezentarea astfel incat sa stimulezi interesul ascultatorilor. Adopta un limbaj usor de inteles, un ton pozitiv, optimist. Arata intotdeauna ca iti intelegi clientul, ca stii ce are nevoie si, mai ales, ca ii poti oferi o solutie concreta. Cateva sfaturi practice:
cea mai frumoasa afacerepng
• 
Nu iti propune sa acoperi subiectul in intregime. Prezentarile de succes stimuleaza gandirea, intrebarile, curiozitatea si discutiile.
• 
Nu lasa ascultatorii sa astepte concluziile. Prezinta de la inceput premisele si scopul prezentarii. Astfel, le vei cuceri atentia si vei creste eficienta comunicarii.
•   
Inspira incredere prin modul in care iti construiesti prezentarea. Daca folosesti slide-uri de tip powerpoint, fii atent la design: simplu, curat, usor de inteles, fonturi simple, culori placute, informatiile de pe slide-uri sa sintetizeze ceea ce spui tu si chiar sa adauge valoare prezentarii verbale.
• 
Incadreaza-te in timpul alocat. Ultima impresie este la fel de importanta ca si prima pentru realizarea unei prezentari de impact.

5. Dialog versus monolog. De cate ori nu ti s-a intamplat sa asisti la o prezentare de produse transmisa intr-o singura directie: de la cel care prezinta catre public. Alege o abordare noua - implica oamenii in discursul tau, incurajeaza interactivitatea, pune-le intrebari si cere-le parerea. Fii natural, transforma emotiile in energie constructiva si pune pasiune in ceea ce spui si faci. Vei transmite aceeasi stare de spirit si celor care te urmaresc. Daca tu te simti bine, si ei se vor simti bine si daca se simt bine, vor reveni la tine. O prezentare diferita te va scoate in evidenta din multime, te va ajuta sa-ti cresti vanzarile, sa-ti dezvolti afacerea si sa ai mai multa incredere in abilitatile tale.
 
Daca alegi o prezentare offline, acum cu un numar restrans de participanti, asigura-te ca ai la indemana produse pe care sa le guste sau sa le incerce, ofera mostre de produse, pregateste cateva cocktail-uri delicioase si apetisante cu bauturile noastre din Aloe vera sau cu Forever Lite Ultra sau ceaiul Aloe Blossom Herbal Tea. Fii creativ, castiga atentia participantilor si starneste-le curiozitatea. Degustarea e un punct perfect de plecare sa le vorbesti despre produse intr-un mod relaxat, prietenos.

Daca optezi pentru o prezentare online, poti solicita datele de contact ale participantilor si le poti trimite ulterior mostre sau produse pentru testare.

Lumea globala Forever abunda de exemple de succes in acest sens. Sunt prezentari de produse finalizate cu comenzi de la 20 sau chiar mai multi clienti, cu sume totalizand chiar si cateva sute de euro. Sunt cifre care pot reprezenta si business-ul tau daca esti dedicat si consecvent. Forever iti pune la dispozitie numeroase surse de venit, prin Planul de Marketing, iar vanzarea catre clienti PRV este una dintre ele. Ai putea chiar, daca nu ai facut-o pana acum, sa privesti lucrurile in afacerea ta din urmatoarea perspectiva: bonusul de volum si tot ceea ce decurge din construirea echipei sa fie venitul tau rezidual, din care sa-ti asiguri cheltuielile curente si chiar sa pui ceva deoparte, iar profitul din vanzarea la PRV catre clientii tai constanti sa fie dedicat produselor pe care le consumi zilnic, lunar impreuna cu familia si pe care, astfel, le poti avea, practic, gratis.
banner blog noupng