Comunicarea în cadrul echipei

Performanta oricarui grup de oameni care au un tel comun depinde de felul in care acestia se inteleg, de calitatea comunicarii intre membrii acelui grup. O familie care se intalneste si discuta in fiecare seara, in timpul cinei, duce o viata mai buna si creeaza un mediu favorabil pentru dezvoltarea fiecaruia. O echipa de fotbal in care jucatorii se inteleg dintr-un gest sau dintr-o privire are sanse mai mari de a castiga un meci. O companie in care angajatii cunosc si adopta aceeasi misiune, comunica bine intre ei si cred in lideri este o companie de succes.
grupul de studiupng
Comunicarea interna este la fel de importanta in cadrul unei echipe Forever. De cele mai multe ori, in calitate de FBO iti indrepti efortul de comunicare catre exterior, cu intentia de a gasi noi membri pentru echipa ta sau noi consumatori de produse. Intrucat timpul si energia iti sunt limitate, poate ca nu acorzi suficienta atentie comunicarii cu sponsorul tau, cu membrii echipei sau cu alti FBO. Daca vei gasi, insa, resurse pentru a face acest lucru, afacerea iti va fi influentata pozitiv. Planul este simplu:

Începe prin a-ți stabili obiectivele.
Poate ca vrei sa comunici pentru a te inspira din reusitele celorlalti sau pentru a prelua idei bune pe care sa le pui, la randul tau, in aplicare. Poate ca ai nevoie, de la altii, de o infuzie de optimism si entuziasm. Sau poate ca ai nelamuriri cu privire la oportunitatea de afacere si ai vrea mai multe informatii.

În calitate de sponsor, obiectivele tale de comunicare sunt diferite.
Poate ca vrei sa-i inspiri pe ceilalti sa se califice la unul dintre stimulentele companiei. Sau poate ca vrei sa convingi cat mai multi membri sa urmariti impreuna evenimentele Success Day. Sau sa-i ajuti sa-si duca afacerea la urmatorul nivel, oferindu-le informatii si dezvoltandu-le abilitati noi.

Odată stabilite obiectivele, concentrează-te asupra publicului țintă.
Cine sunt cei cu care vrei sa comunici? De la cine poti afla informatii interesante care sa te ajute in afacere ? Care sunt persoanele joviale si intotdeauna pozitive, care sa te influenteze in bine? Sau, in calitate de sponsor, intreaba-te care sunt cei care au nevoie de ajutor.

În pasul următor e bine să stabilești propria ta poziționare.
De exemplu, in ce calitate vei aborda un FBO marcant astfel incat acesta sa-ti acorde atentia necesara? Cum poti fi interesant, ca partener de dialog, pentru un coleg cu care vrei sa stai de vorba? Sau, in calitate de sponsor, care este beneficiul pe care-l promiti celor din echipa si ce i-ar face sa creada in el?

Ultima etapă a planului tău de comunicare internă este alegerea canalelor, a modalităților prin care vrei să dialoghezi.
Important e sa te simti confortabil. Daca iti e usor sa te exprimi in scris, trimite un email sau o prezentare Power Point. Daca iti vine mai usor sa vorbesti, stabileste o intalnire sau da un telefon. Poti comunica si subtil, trimitand un cadou simbolic, o invitatie sau o simpla fotografie.

Pentru eficienta, trebuie sa ai siguranta ca ceilalti raspund, ca utilizeaza usor aceste canale de comunicare. De exemplu, daca stii ca o persoana importanta, foarte ocupata, foloseste cu precadere WhatsApp pentru a comunica, intra in dialog si iti va raspunde atunci cand are ragaz. Un grup pe WhatsApp poate fi si mijlocul ideal de comunicare in echipa ta.

Se spune ca nu poti avea relatii bune cu cei din jurul tau daca nu esti impacat, in primul rand, cu tine insuti. Principul se aplica si in comunicarea interna. O echipa bine sudata, aflata in dialog permanent, va ajunge sa creada in aceleasi idealuri si sa colaboreze pentru a le atinge. Ea va avea, astfel, performanta in afaceri si va influenta, in bine, viata celor din jur.
Elaborează un mini-plan de comunicare internă. Iată un exemplu:

  1. OBIECTIV (ce vreau sa obtin?) : sa imbunatatesc calitatile de FBO ale celor din echipa mea. 
  2. PUBLIC ȚINTĂ (pe cine vreau sa influentez?) : lista celor care au avut rezultate bune pana acum + cei care ”promit”, dar care nu au luat inca in serios materialele de training Forever. 
  3. CANALE DE COMUNICARE (cum dialogam?): invitatia o voi face prin email + confirmare telefonica. In timpul intalnirii: urmarim impreuna si comentam materialele de training ale companiei; schimbam experiente pozitive; studiem beneficii ale produselor; jocuri de rol (exercitiu – prezentare de oportunitate in fata celorlalti membri).

Articol scris de Alexandru Israil, specialist marketing

Daca ti-a placut articolul, da-l mai departe celor care crezi ca au nevoie sau pe care i-ar inspira, dand share in social media sau trimitandu-l prin email, si adu mai multi prieteni alaturi de noi.