Cheia către clienți fideli


Darul fidelității
Ma aflam de curand intr-un mall, impreuna cu fiul meu, in cautare de haine. Unul dintre magazine, apartinand unui brand renumit, oferea reduceri consistente asa ca am intrat, lasandu-ma influentat de promotiile anuntate. Am cumparat (a cata?) pereche de blugi de marca, sub privirile usor dezaprobatoare ale fiului meu, care spunea ca exista si multe alte oferte pe lumea asta. Apoi m-am intrebat care este motivatia din spatele loialitatii mele fata de acest brand si de produsele sale. Si imi propun sa vin aici cu cateva concluzii utile, sper, printr-o paralela facuta cu Forever. Sunt caracteristici ale brandului pe care tu, in calitate de FBO, le poti valorifica pentru a creste gradul de fidelitate al celor cu care interactionezi in cadrul afacerii.

seminarii onlinepng
Este vizibil. Intalnesc marca respectiva in reclame, exista multi fani ai brandului, se vorbeste despre el in cercuri de prieteni. Ca FBO, este important asadar efortul depus pentru a comunica periodic, si personalizat, cu cei pe care-i doresti fideli. Nu astepta sa-si aduca aminte singuri ce trebuie sa faca, pentru ca au si-asa destule griji pe cap. Pune-ti cate un reminder periodic in telefon, pentru a-i contacta. Organizeaza intalniri informale cu ei. Fa-le mici cadouri, cu utilitate zilnica, personalizate Forever. Indeamna-i sa viziteze cel putin o data pagina www.foreverliving.ro , sa citeasca despre produse si sa se bucure de articolele de pe blog.

Are o conexiune emoțională. Una este sa privesti un brand ca o simpla colectie de produse sau servicii, alta este sa-l simti ca-ti este aproape. Cand se intampla asta? Cand cunosti povestea brandului, cand valorile sale coincid cu ale tale. De aceea, atunci cand comunici cu o persoana pe care o doresti mai activa in afacere, insista asupra valorilor pe care aceasta le apreciaza cel mai mult. Este ea orientata spre cei apropiati? Povesteste-i de Forever ca o mare familie. Este ambitioasa, cauta performanta? Prezinta-i exemple de FBO de succes si arata-i cum sa le urmeze.
produse recomandatepng
Îndeplinește promisiunile. Marcile puternice explica modul in care isi ajuta clientii, apoi sustin ceea ce au promis. Este posibil ca unii membri ai echipei tale sa fi supra-apreciat anumite aspecte ale afacerii, sa fi avut asteptari nerealiste si sa fie dezamagiti de faptul ca nu ajung la rezultate intr-un timp foarte scurt. Brandul de blugi ales de mine este scump, dar livreaza intotdeauna calitate pe termen lung, conform asteptarilor. Tot asa si Forever presupune investitie de timp si energie pentru a ajunge la rezultate. Explica-le clar acest lucru, dar subliniaza si faptul ca, pentru cei fideli si implicati, succesul e asigurat.

Mă reprezintă. Oamenii aleg branduri care se potrivesc personalitatii lor. E ”cool” sa porti o pereche de blugi clasici, asa cum este ”cool” sa consumi produse Forever sau sa faci parte din aceasta afacere. Fiecare om are o anumita doza de mandrie, la care poti apela, in sensul pozitiv. Ca FBO, reprezinti un brand american, prezent de multa vreme pe piata si care si-a stabilit in tot acest timp o pozitie de leader in industria vanzarilor directe. Valorifica aceasta stare de fapt in discutiile tale cu cei pe care-i doresti fideli afacerii.

Ma ascultă, apoi mă convinge. In timpul experientei mele din magazinul respectiv, vanzatoarea m-a ascultat activ si a inteles exact ce-mi doresc. Apoi mi-a oferit cateva variante de blugi si a insistat sa iau cu mine la cabina de proba mai multe marimi. Am ajuns astfel la combinatia potrivita intre model si masura. Si am cumparat.

Intr-un studiu facut asupra preferintelor clientilor privind lantul de benzinarii la care alimenteaza, s-a ajuns la o concluzie interesanta: femeile aleg benzinaria pe criteriul curateniei din toalete, nicidecum al calitatii sau pretului benzinei. Clientul tau consumator sau un membru al echipei tale apeleaza la produse sau se implica in Forever datorita unor nevoi sau convingeri interne. Este important sa le stii si tu, pentru ca sa poti actiona eficient. Propune-ti asadar, prin ascultare activa, sa gasesti motivatia reala care ii impinge sa actioneze.

Fidelitatea fata de un brand nu e pasiva, ci se manifesta prin actiune. Este atat comportament cat si atitudine. Intreaba-te ce ii pastreaza, pe clienti tai sau pe cei sponsorizati, langa tine (atitudine) si ce ii face sa actioneze, sa cumpere sau sa-si dezvolte afacerea (comportament)?
banner 1png
Un croitor german a venit in San Francisco in 1853 si a inceput sa vanda panza de cort pentru minerii care cautau aur. Intr-o zi unul dintre acestia i-a spus ca nu gasea pantaloni suficient de rezistenti pentru munca in mina. Omul nostru a inceput sa faca pantaloni din panza de cort. Apoi, pentru ca aceasta era prea dura, a adus din Franta un nou tip de material textil – serge de Nimes. Americanii l-au denumit mai simplu – denim. Acesta era initial albicios la culoare, iar minerii se plangeau ca se murdarea repede. De aceea, croitorul devenit de acum antreprenor, l-a colorat intr-un albastru inchis. Si a pus capse la coltul buzunarelor, pentru ca acestea sa nu se rupa usor. Iata, pe scurt, istoria blugilor clasici. De atunci, lumea intreaga ii poarta, cu fidelitate si admiratie.

Suntem in 2021, iar brandul nostru inca se adapteaza nevoilor clientilor. Modelul pe care l-am cumparat are o tesatura care respira si lasa apa sa se evapore usor, pentru o senzatie ”cool” pe timpul verii. Sigur ca aici este implicat si mult marketing, dar este clar ca brandul vine, in continuare, in intampinarea clientilor.

Aceasta este, de fapt, cheia catre clientii fideli. Le ceri consumatorilor tai sa comande mai multe produse Forever. Le propui celor din echipa ta sa activeze mai intens pentru a-si dezvolta afacerile si a urca in Planul de Marketing. Dar intreaba-te: tu faci suficiente lucruri pentru a veni in intampinarea nevoilor lor?
suplimentepng
Atitudinea castigatoare este dăruind, vei dobândi . Este parte din filosofia Forever si este calea catre fidelitate fata de brand si o afacere prospera.

Atunci cand intalnesti provocari in ceea ce priveste fidelitatea clientilor sau a membrilor echipei, intreaba-i direct ce ii determina sa aiba aceasta atitudine. Vei primi raspunsuri clasice – lipsa de timp sau de bani, obligatii pe care le au in alte directii, faptul ca nu sunt facuti pentru asta, neincrederea in companie sau produse. Daca vei asculta cu atentie, vei observa ca in spatele fiecarei astfel de afirmatii sta o cauza interna (ex. ”nu sunt facut pentru asta” = ”nu am incredere in mine”). Asupra acestei cauze din interior trebuie sa actionezi pentru a-ti atinge obiectivul.
 
Articol scris de Alexandru Israil, specialist marketing
Daca ti-a placut articolul, da-l mai departe celor care crezi ca au nevoie sau pe care i-ar inspira, dand share in social media sau trimitandu-l prin email, si adu mai multi prieteni alaturi de noi.