Angajat în propria afacere


Un prieten, profesor in imunologie la Universitatea din Utrecht, imi spunea acum cativa ani ca prefera sa lucreze cu oameni lenesi, pentru ca acestia gasesc cele mai scurte cai de rezolvare a problemelor si ajung, uneori, la rezultate la care ceilalti, muncind din greu, nici nu visau. Lucrand in cercetare, el avea nevoie de abordari neconventionale, creative, pentru a vedea cu alti ochi fenomenele si a da rezolvari spontane, la care nimeni nu se gandise inca.
 
In lumea afacerilor, creativitatea si abordarea neconventionala isi au locul lor. Comoditatea, insa, nu. Dimpotriva, doar cei hotarati si angajati sunt cei care reusesc.
produse recomandatepng
Mediul economic actual pare a fi caracterizat de goana dupa castiguri facile si rapide. Impulsul de a fi mai „orientat” decat ceilalti provine, de fapt, din dorinta de a obtine bani cu un efort cat mai redus. Oamenii superficiali sunt inconsecventi. Ei renunta, din comoditate, atunci cand vad ca nu ajung rapid la rezultatele scontate.
 
De partea cealalta se gasesc cei dispusi sa munceasca. Efortul lor da rezultate, mai ales atunci cand este dublat de consecventa, de angajament. Iar in multilevel marketing, angajamentul este crucial. Acesta este, poate, cel mai important mesaj pe care trebuie sa-l transmiti, in calitate de sponsor, fiecarui partener din echipa ta.
 
Odata ce noul inscris si-a stabilit obiectivele in afacere si si-a trasat planul prin care sa le atinga, pasul urmator este sa se angajeze ca va indeplini ce si-a propus. Dat fiind faptul ca nu are nicio obligatie concreta, ci doar planul pe care singur si l-a trasat, cat de hotarat este el sa atinga respectivele obiective? Ce cantitate de timp, resurse si efort este el dispus sa dedice pentru a dezvolta noua afacere? Nivelul sau propriu de angajament este suficient pentru a depasi barierele primilor pasi in afacere? Asteptarile sale sunt in concordanta cu efortul pe care e dispus sa-l depuna? Ca sponsor, ajuta-l sa raspunda acestor intrebari si sa treaca la fapte.
cea mai frumoasa afacerepng
Nu uita ca, in afaceri, corectitudinea este esentiala. Ai grija, asadar, ca obiectivele fiecarui nou FBO sa fie realiste. De exemplu, asigura-te ca intelege faptul ca nu poate lucra doar o jumatate de ora pe zi pentru a castiga, intr-un timp scurt, 10.000 de euro. Invata-l sa trateze Forever ca pe o adevarata afacere, dedicand timpul si efortul necesare. Explica-i, acolo unde e cazul, ca poate creste o afacere multilevel marketing lucrand ca la al doilea serviciu, dar nu ca intr-o activitate pentru timpul liber. In ziua de azi pare ca nimeni nu mai are timp liber. Asadar, un nou FBO trebuie sa-si construiasca afacerea atribuind constant timp pentru a contacta un anumit numar de persoane pe zi, pentru a face prezentari, pentru a pastra legatura cu consumatorii sau partenerii din propria echipa, fara a-si gasi scuze ca sa absenteze si fara a ceda procrastinarii.
 
Poate ca cel mai eficient ingredient al unei afaceri de succes este entuziasmul. Industria vanzarilor directe ofera independenta si prosperitatea catre care multi tind. Este o zona la care toti au acces, indiferent de varsta, educatie sau statut social. In acest areal intalnesti la tot pasul resurse excelente pentru dezvoltarea personala, de la oameni experimentati si dornici sa imparta cu tine cunostintele lor si pana la carti, intalniri sau evenimente remarcabile. Contamineaza-ti Forever Business Ownerii cu o atitudine pozitiva fata de afacere si produse si vei avea doar de castigat.
BANNER BLOG 2png
Ce altceva poti face pentru a creste gradul in care cei sponsorizati de tine se dedica afacerii? Ia-ti in serios rolul de sponsor: indruma, inspira si motiveaza.
 
  • Ia contact cu fiecare si intreaba-l care ii sunt problemele, de ce bariere s-a lovit, ce il impiedica sa faca mai mult pentru afacerea sa.
  • Gasiti impreuna solutii realiste, fata de care cel sponsorizat sa se simta confortabil.
  • Stabiliti resursele de care are nevoie, de la timp si energie pana la informatii si training; asigura-te ca le poate accesa.
  • Adopta un proces de responsabilizare reciproca: lasa-l sa-si stabileasca singur tintele si intervalele de timp in care isi propune sa le atinga, iar tu angajeaza-te sa-l asisti cu tot ceea ce e nevoie.
  • Motiveaza-l spre a-si asuma cele stabilite printr-un angajament simbolic.
  • Stabileste intervale regulate la care sa va intalniti sau sa discutati, pentru a ajusta si relua procesul.
banner 1png
Gandeste-te la ocaziile care urmeaza (inceputul scolii, zile onomastice, participari la diverse evenimente) si construieste-ti un plan de actiune pentru fiecare, atat pentru a contacta oameni noi, cat si pentru a-i impulsiona si fideliza pe cei deja inscrisi in afacere. Nu astepta ca initiativa sa vina din partea lor, fii tu primul care face pasul inainte, fii proactiv. Cei mai multi oameni sunt ocupati cu problemele lor de zi cu zi. Mesajul pe care tu l-ai trimis la un moment dat catre ei s-ar putea sa fi fost uitat curand dupa aceea, deoarece prioritatile persoanei respective s-au schimbat. Fara un contact permanent, cu cat trece mai mult timp de la intalnirea initiala, cu atat mai putin important devine mesajul tau. De aceea, e bine sa pastrezi constant legatura cu toti cei pe care ii ai in vedere.
 
Indraznesc sa fac o afirmatie: oamenii de afaceri mediocri, dar angajati si consecventi au rezultate mai bune decat cei geniali, dar inconsecventi. Ce ii face pe maratonisti sa termine o cursa? Care este ingredientul special al casniciilor de succes? Cum cuceresc alpinistii cele mai inalte varfuri? Angajamentul este raspunsul, si toti invingatorii stiu asta.

Scrisoarea de reactivare

In calitate de sponsor ai, cu siguranta, un numar de FBO deveniti inactivi de-a lungul timpului. Poate ca o parte dintre ei au intrat in Forever doar pentru a putea cumpara produse cu discount. Aceasta inseamna ca au fost interesati de produse, dar au renuntat ulterior. Altii poate ca au intalnit bariere pe care nu le-au putut trece singuri in calea lor spre dezvoltarea afacerii. Cu totii, insa, au aratat un interes, la un moment dat, fata de afacere sau produse. De aceea, exista sanse ca ei sa poata fi reactivati.
Construieste o lista cu acesti FBO, aducand la zi datele lor de contact. Trimite-le apoi, prin posta sau email, o scrisoare „de reactivare”. Iata cateva idei pe care le poti folosi in construirea acestui mesaj:
  • Afla cat mai multe detalii despre persoana respectiva: ce tip de produse a comandat, cat de mult si-a dezvoltat initial afacerea, cu ce se ocupa in acest moment, etc. Foloseste aceste informatii la inceputul scrisorii, pentru a-i arata ca ii acorzi o atentie speciala.
  • Intreaba de ce nu a mai fost activ in ultima vreme, daca si cum poti sa ajuti in acest sens.
  • Subliniaza faptul ca Forever poate fi o „plasa de siguranta” in aceasta perioada dificila si reaminteste stabilitatea si avantajele afacerii.
  • Include in scrisoare o mostra dintr-un nou produs.
  • Daca exista o promotie speciala care are loc in acea perioada, mentioneaz-o.
  • Pune in antetul scrisorii, alaturi de datele de contact, o fotografie a ta, pentru a deveni mai familiar.

suplimentepng
La cateva zile de la trimiterea scrisorii poti incepe sa contactezi fiecare FBO. O discutie directa va contribui la o mai buna intelegere a motivelor pentru care acesta nu a mai fost activ si va creste sansele de a-l readuce in afacere.
 
Alexandru Israil
Specialist marketing
Daca ti-a placut articolul, da-l mai departe celor care crezi ca au nevoie sau pe care i-ar inspira, dand share in social media sau trimitandu-l prin email, si adu mai multi prieteni alaturi de noi.
youtubepng