Știi unde vrei să ajungi?


Daca un prieten apropiat te-ar intreba, in acest moment: „Stii unde vrei sa ajungi peste 5 ani?”, ai avea ce sa-i raspunzi? Ai o viziune a persoanei tale peste 1, 5 sau 10 ani? Stii unde ti-ai dori sa fii, cu ce ai vrea sa te ocupi, cum ai vrea sa-ti arate casa, familia, care ai vrea sa-ti fie programul zilnic si cati bani ai vrea sa castigi lunar?
 
Multi oameni spun ca stiu ce vor si unde isi doresc sa ajunga. Problema e ca raspunsurile lor sunt vagi. Ei au doar o idee generala despre viziunea lor. In partea cealalta, insa, cei care stiu exact ce vor sunt foarte specifici, iar obiectivele lor sunt construite cu sens. De cele mai multe ori, acestia le au si in scris, la indemana, le recitesc periodic si isi ghideaza actiunile dupa ele.
produse recomandatepng
De ce este atat de important sa ai un obiectiv clar? Pentru ca exista o lege a firii care, pe cat de simplu suna, pe atat de intens ne guverneaza viata. Formula ei este: „Devii ceea ce gandesti.”
 
Am trait cativa ani in Olanda si am intalnit acolo un milionar care a plecat de jos, de la statutul de gunoier. A cumparat o prima masina de ridicat gunoiul menajer, a pornit o mica afacere, a crescut, a cumparat inca o masina si, tot asa, dupa 7 ani de munca sustinuta, a ajuns sa detina o companie de salubritate care se dezvoltase in intreaga tara. L-am intrebat care i-a fost secretul. Raspunsul a venit prompt: „Nu lasa nicio oportunitate sa-ti scape!” Stand de vorba cu un apropiat al acestui milionar, am aflat ca el fuma trabuc de la bun inceput, de cand statea pe scara din spate a masinii de gunoi. „Avea stofa”, am fi tentati sa spunem. Eu cred, insa, ca stia exact, de la bun inceput, unde avea sa ajunga. Si a devenit ceea ce a gandit, permanent, ca va deveni. Nu a lasat nicio oportunitate sa-i scape, deoarece se gandea intens, aproape tot timpul, la obiectivul lui. Si a actionat permanent ca si cum ar fi fost imposibil sa nu reuseasca.
cea mai frumoasa afacerepng
Pentru ca aceasta lege sa fie de folos, pasii care trebuie urmati sunt firesti si logici. Ei constituie, de fapt, raspunsuri la urmatoarele intrebari:
  • Ce iti doresti cu adevarat? Descrie acest obiectiv in toate amanuntele si pune-l in scris.
  • De ce vrei sa atingi acest obiectiv? Raspunsul iti va da motivatie de-a lungul timpului.
  • Ce bariere iti vor putea sta in cale? Cu ce mijloace le vei putea trece?
  • Ce informatii si cunostinte trebuie sa ai pentru a-ti atinge obiectivul?
  • Care iti este planul de actiune?
  • Cand iti propui sa atingi acest obiectiv?

BANNER BLOG 2png
Planificarea n-are, insa, nicio valoare daca nu treci la fapte. Daca ti-ai stabilit clar obiectivul si doresti cu ardoare sa-l atingi, atunci orice actiune a ta trebuie sa fie directionata intr-acolo. Poti face comparatie cu traiectoria unui avion. Atunci cand pleaca de la sol, din punctul A, capitanul stie exact unde vrea sa ajunga: in punctul B. De-a lungul drumului, vantul, conditiile meteo sau indicatii de trafic ii pot altera parcursul. Dar traiectoria e ajustata permanent si avionul este redirectionat catre destinatie.
 
La fel poti face si tu. Metoda e simpla: intreaba-te cat poti de des daca activitatea pe care o desfasori in acel moment serveste cu adevarat obiectivului stabilit. Daca nu, precum un avion, redirectioneaza-te catre destinatie.
 
Daca intrebi oamenii, dimineata, pentru ce s-au trezit si pleaca la treaba, 9 din 10 iti vor raspunde ca asa face toata lumea, ca trebuie sa lucreze ca sa-si castige traiul sau ca n-au altceva mai bun de facut. Spre deosebire de ei, tu stii acum exact pentru ce muncesti si unde vrei sa ajungi. Pana la urma, succesul se poate defini si ca „a urca permanent catre un obiectiv pozitiv, care sa-ti ridice calitatea vietii”.
seminarii onlinepng
A nu se confunda calitatea vietii cu standardul de trai. Daca detii o casa, un automobil de lux si ai resurse materiale sa vizitezi lumea inseamna ca ai un standard de trai ridicat. Calitate inalta a vietii inseamna, in plus, sa fii sanatos, sa te bucuri de familie, sa ai prieteni, sa traiesti in armonie si sa-i ajuti pe cei din jur. Frumusetea e ca obiectivul „succes in afacerea Forever” le cuprinde, cu prisosinta, pe toate.
 
Pentru a fi cu adevarat eficienta, legea „Devii ceea ce gandesti” trebuie inteleasa atat logic, cat si emotional. Cu alte cuvinte, trebuie sa crezi cu adevarat in obiectivul tau si in posibilitatea de a-l atinge cu ajutorul ei. Cu cat te gandesti mai mult la ceea ce doresti sa devii, cu atat mai usor si mai des vei gasi metodele si energia de a trece peste barierele intalnite in cale. Iti propun un instrument simplu, „la purtator”, care sa te ajute permanent in drumul tau: Cartonasul Verde.
 
Pe fata unui carton verde, suficient de mic incat sa incapa in portmoneu, scrie obiectivul tau in termeni de ce vei face, unde vei fi, ce vei avea. Noteaza si termenul limita pe care ti l-ai propus. Pe spatele cartonului descrie obiectivul tau succint si clar, cu amanuntele importante, cele care te motiveaza si te multumesc, respectiv cu consecintele pozitive reflectate in calitatea vietii tale.
banner 1png
De acum inainte scoate din portofel Cartonasul Verde si reciteste-l de fiecare data cand:
  • te indoiesti ca vei reusi sau te incearca ganduri negative - controleaza-ti mintea si inlocuieste-le cu imaginea pe care ti-ai construit-o despre obiectivul tau, despre ceea ce vei deveni;
  • nu stii ce decizie sa iei sau in ce directie sa o apuci – vei face alegerea in functie de viziunea enuntata;
  • te simti blocat - poti privi lucrurile dintr-o alta perspectiva pentru a gasi o solutie;
  • iti slabeste energia, increderea sau optimismul;
  • simti ca pierzi vremea si ai banuiala ca te ocupi cu lucruri neimportante - vei sti daca ceea ce faci in acel moment este in interesul obiectivului pe care ti l-ai propus.  

suplimentepng
Cartonasul Verde poate fi si un text salvat in telefonul tau mobil. Important este sa ai permanent acces la el. Ia-l in calcul ca instrument de lucru, atat in afacerea Forever, cat si in drumul tau ca individ. Sunt convins ca, pe masura ce il vei folosi mai des, iti va deveni prieten si indrumator.
Articol scris de Alexandru Israil, Specialist marketing
Daca ti-a placut articolul, da-l mai departe celor care crezi ca au nevoie sau pe care i-ar inspira, dand share in social media sau trimitandu-l prin email, si adu mai multi prieteni alaturi de noi.
MOS CRACIUN 2022png