Principii de lucru pentru vânzări eficiente


Cum să fii eficient în vânzări

In calitate de FBO, stii foarte clar ca dinamica afacerii depinde de capacitatea ta de a convinge potentiali clienti sau viitori membri ai echipei tale. Daca ei te vor simpatiza, daca vor crede in ceea ce spui si li se va parea atractiva propunerea ta, atunci s-ar putea sa cumpere produse Forever sau sa se inscrie in afacere.  

A fi pe placul cumparatorului este cel mai puternic element dintr-o relatie de afaceri. Oamenii nu pot avea incredere in tine daca nu te plac. Daca ei te simpatizeaza, atunci te pot crede. Daca te cred, s-ar putea sa cumpere. Asadar, ca om de vanzari, e bine sa te straduiesti in permanenta sa fii charismatic si sa generezi incredere.

Dar ce alte aspecte sunt de luat in calcul atunci cand ne intrebam ”Care sunt criteriile pe baza carora un client ia o decizie de achizitie de produse sau de inscriere in afacere?”

El trebuie, in primul rand, sa inteleaga ceea ce cumpara. De aceea, e bine sa folosesti, sa cunosti foarte bine si sa poti explica beneficiile oferite de produse si avantajele afacerii Forever.

El trebuie apoi sa simta ca exista o potrivire intre nevoile sale si ceea ce ofera Forever. Aspiratia spre un stil de viata aparte, dorinta de a avea independenta financiara, de a fi mai sanatos si mai implinit sufleteste sunt puncte de rezonanta cu multi dintre semenii nostri.

El trebuie sa perceapa diferenta fata de alte afaceri MLM si fata de alte produse similare existente pe piata. Argumente in acest sens sunt suficiente, de la longevitatea companiei si suportul oferit pentru fiecare FBO, pana la calitatea incontestabila a produselor si excelenta Planului de Marketing.

Trebuie sa stie ca ai aceleasi interese cu el, ca ceea ce primeste va fi de ajutor atat lui, cat si tie. Trebuie sa te priveasca drept o resursa care merita valorificata. Pentru asta, pune accent pe factorul oportunitate si subliniaza faptul ca i se prezinta acum, pentru a cataliza luarea deciziei.

Doua linii de forta caracterizeaza oamenii de vanzari de top: ei stiu sa indeparteze senzatia de risc si sa puna accent pe valoare, minimizand astfel factorul pret.

Riscul achizitiei de produse sau cel al angajarii in afacere este o bariera mentala sau fizica. Imaginata sau chiar reala, ea il face pe prospect sa ezite sau chiar il impiedica sa faca pasul respectiv. Rolul tau, ca om de vanzari, este sa identifici si sa elimini astfel de bariere. Iar detectarea lor este, de cele mai multe ori, mai dificila decat indepartarea. De aceea, prin ascultare activa, incearca sa intelegi ce se petrece in mintea clientului tau potential.

Spre exemplu, exista clienti care considera ca nu-si pot permite achizitionarea produselor Forever, ca acestea le vor da bugetul peste cap. Solutia e simpla: daca vor deveni Forever Business Owneri, vor putea acoperi aceste cheltuieli (si nu numai) din profitul obtinut.

Altii considera ca nu au nevoie de produse, ca sunt un lux. Acestora li se poate explica faptul ca investitia in pastrarea sanatatii si intr-un stil de viata mai bun nu se masoara in bani, dar solutia financiara este oricum la indemana lor, prin inscrierea in afacere.

Daca riscul perceput este ca pot gasi acelasi fel de produse in alta parte, la preturi mai mici, se poate apela la calitatea incontestabila si unicitatea pe piata, elemente garantate de tehnologii si linii proprii de productie. Iar daca un prospect se teme ca produsele nu se vor ridica la inaltimea asteptarilor ori ca rezultatele afacerii vor intarzia sa apara, pot fi amintite milioanele de consumatori multumiti, sutele de istorii de succes si cei peste 30 de ani de crestere constanta si globala a afacerii.

Poate ca cel mai mare risc pe care un prospect il poate percepe este acela ca valoarea oferita de produse nu justifica banii cheltuiti. Sau ca timpul si efortul pe care trebuie sa le depuna in afacere nu vor fi o investitie cu retur suficient de mare. Si aici intervine una dintre cele mai mari calitati ale omului de vanzari – aceea de a oferi valoare si de a sti sa o puna in evidenta.

Un prospect are anumite asteptari de la ceea ce i-a fost promis. Rolul tau, in calitate de sponsor, este sa te asiguri ca le cunosti si ca ele vor fi implinite si chiar depasite. In acelasi timp, pentru a percepe complet valoarea oferita, prezinta-i situatia din multiple perspective. Nu te concentra doar pe inscrierea in afacere, de exemplu, ci si pe posibilitatea de a beneficia de produse de-a lungul intregii vieti.

Fara a face promisiuni certe, ajuta-l pe prospect sa-si vizualizeze existenta peste cativa ani, atunci cand va putea ajunge la un anumit nivel in Planul de Marketing, iar o parte din visurile sale vor fi implinite.

In acel moment, va intelege valoarea a ceea ce i se ofera, barierele din calea actului decizional vor trece in planul doi si veti putea intra, impreuna, in minunatul univers Forever.
EXERCITIU

In timpul dialogului cu un prospect care ezita, intreaba-l ”Ce riscuri potentiale vezi in a te inscrie in afacere?” Scrieti-le, impreuna, pe o lista. Intreaba-l si care pot fi recompensele (eventual cu putin ajutor din partea ta).

Listeaza-le si pe acestea, punandu-le intr-o lumina favorabila. Apoi, elimina pe rand riscurile, cu argumentele pe care le cunosti deja. Foloseste introduceri de tipul ”Stiai ca de fapt ...”, ”Sa presupunem ca am putea sa ...” sau ”Cunosc urmatoarea situatie ...”.

La final, pune o singura intrebare: ”Crezi ca mai exista si alte motive pentru care sa nu te inscrii?”. Apoi, in tacere, asteapta raspunsul. El va fi, in mod normal, cel pe care ti-l doresti.
Daca ti-a placut articolul, da-l mai departe celor care crezi ca au nevoie sau pe care i-ar inspira, dand share in social media sau trimitandu-l prin email, si adu mai multi prieteni alaturi de noi.
youtubepng