Folosește-ți eficient timpul


Când timpul pare că nu-ți ajunge
Ai simtit vreodata ca ai alergat toata ziua, dar n-ai reusit sa termini nimic din ceea ce ti-ai planificat? Nu te ingrijora! Iti oferim trei sfaturi care sa te ajute in demersul de eficientizare a managementului timpului tau.
produse recomandatepng
Să faci mai multe lucruri în același timp este un mit.
Cercetarile arata ca foarte putini dintre noi sunt cu adevarat capabili sa rezolve mai multe sarcini in acelasi timp. David Strayer, cercetator la Universitatea din Utah, mentioneaza intr-un studiu ca numai 2% dintre oameni au abilitatea de a indeplini mai multe lucruri concomitent. Psihiatrul Edward M. Hallowell a mers chiar mai departe, descriind „multitasking-ul” drept o activitate mitica. Creierul nu se poate concentra la capacitate maxima atunci cand incerci sa rezolvi mai multe lucruri in acelasi timp, dureaza mai mult sa duci sarcinile la indeplinire si esti mult mai predispus la erori. Asadar, de ce sa irosesti timp pretios? Pune pe hartie tot ceea ce ai de realizat si ocupa-te de fiecare lucru pe rand.
raspundem intrebarilorpng
Prioritizează, nu amâna.
Autorul si consultantul in management Dr. Joseph Juran a conceput o lege a managementului timpului pe care a intitulat-o „putine vitale, multe marunte.” Aceasta teorie sugereaza ca 20% dintre sarcini necesita prioritizare, deoarece au nevoie de 80% din timp pentru a fi rezolvate, in timp ce restul de 80% dintre sarcini sunt mai putin importante si necesita doar 20% din timp pentru solutionare. Identificarea acestor sarcini vitale, mai ales atunci cand lucrezi full-time in Forever, este esentiala pentru un control eficient al timpului. Acest lucru inseamna sa fii disciplinat si sa indeplinesti in primul rand sarcinile urgente, chiar daca nu ti se par interesante. Cu alte cuvinte, nu amana finalizarea calificarii la un nou nivel in Planul de Marketing sau la un anumit program stimulativ doar ca sa alegi culoarea potrivita pentru niste pliante pe care ai vrea sa le faci.
BANNER BLOG 2png
Să iei o pauză nu înseamnă să irosești timp.
Este imposibil sa fii foarte productiv daca esti supraincarcat si obosit. Tony Schwartz, CEO si fondator al Energy Project, care ajuta companiile sa-si mentina si chiar sa-si creasca standardele de performanta, spune ca, pentru a face o munca de calitate, nu trebuie sa ne solicitam creierul pentru reprize mai lungi de 90 – 120 de minute. In caz contrar, munca incepe sa se deterioreze. E nevoie, astfel, de o pauza de 20 de minute pentru a ne reface nivelul de energie si concentrare. „Importanta luarii acestei pauze tine de fiziologia noastra”, scria Schwartz intr-un articol publicat recent in New York Times. „Fiinta umana nu este construita sa consume energie in mod continuu. Ni se potrivesc mai degraba sprint-urile intre un consum ridicat de energie si timp pentru a ne reface nivelul energetic.” Poti functiona la capacitate maxima doar daca ti-ai acordat timp sa te odihnesti si sa-ti reincarci bateriile. Prin urmare, ai grija sa iei pauze la intervale regulate, pentru a-ti mentine nivelul productivitatii ridicat pe toata durata zilei.

Daca ti-a placut articolul, da-l mai departe celor care crezi ca au nevoie sau pe care i-ar inspira, dand share in social media sau trimitandu-l prin email, si adu mai multi prieteni alaturi de noi.

cea mai frumoasa afacerepng