Cum construiești o strategie eficientă de marketing


Ca oameni activi, suntem expusi zilnic la mesaje de marketing si promovare. Logo-urile tiparite pe obiectele pe care le folosim, afisele stradale, pauzele publicitare, sacosele din mainile oamenilor, automobilele care trec pe langa noi, ecranul calculatorului sau paginile unei reviste sunt tot atatea ocazii de a fi expusi unui mesaj publicitar. Diverse studii arata ca in fiecare zi intalnim intre 300 si 3.000 de astfel de mesaje. Practic, avem de-a face cu un „zgomot de marketing” in care fiecare se straduieste sa se distinga si sa-si convinga clientii potentiali sa cumpere produsul sau serviciul oferit.
O afacere nu poate creste fara a avea o strategie pe baza careia sa se promoveze catre publicul sau tinta. Multitudinea de oportunitati si accesul nelimitat la informatie, caracteristici ale zilelor pe care le traim, obliga fiecare om de afaceri sa actioneze conform unui plan de promovare. Afacerea Forever nu face exceptie si de aceea vom trata in cadrul acestui articol subiectul Strategiei de Marketing. Documentul va fi simplu si clar, pentru a fi inteles de toti. El contine doar 7 puncte si ar trebui sa intre pe o singura foaie A4. Rolul sau este de a te ghida de fiecare data cand ai de pus in practica o actiune de promovare a produselor sau a oportunitatii de afaceri.
 
E bine sa construiesti doua strategii de marketing – una care sa te ajute in vanzarea produselor si alta pentru sponsorizarea unor noi distribuitori. Aceasta pentru ca de multe ori mesajul, publicul tinta sau actiunile pe care le intreprinzi pot sa fie diferite in cele doua cazuri. In acelasi timp, este bine sa imbunatatesti permanent aceste documente de-a lungul timpului, in functie de experientele si rezultatele tale.
produse recomandatepng
Strategia de Marketing propusa se construieste astfel:

 
Primul punct detaliaza rezultatul la care doresti sa ajungi in urma aplicarii ei. Cu alte cuvinte, atunci cand o persoana este expusa mesajului tau de promovare, ce actiune doresti sa intreprinda? Exemple: sa achizitioneze produse Forever, sa devina consumator constant, sa se inscrie ca distribuitor, echipa ta sa devina mai activa, iar membrii ei sa urce in Planul de Marketing. Ceea ce notezi in aceasta prima propozitie se transforma in indicatorii de performanta ai strategiei. Analizand periodic rezultatele si comparandu-le cu ceea ce ti-ai propus aici vei sti daca ai sau nu succes si iti vei putea ajusta activitatea in consecinta.
 
Al doilea punct vorbeste despre beneficiile produselor sau oportunitatii de afaceri Forever si te pozitioneaza in avantaj fata de ofertele competitiei. Poti nota aici faptul ca Forever iti ofera sansa de a fi un om sanatos, frumos si bogat, poti vorbi despre cel mai bun Plan de Marketing, despre pozitia de lideri in Aloe vera si despre calitatea incontestabila a produselor. Pune pe hartie beneficii pentru clientii potentiali, nu caracteristici ale afacerii sau produselor. Vorbeste, asadar, despre posibilitatea de castig suplimentar, proportional cu munca depusa, despre vanzarea usoara a produselor, datorita notorietatii si despre faptul ca nu exista probleme post-vanzare. La fel, daca te concentrezi asupra produselor, informeaza despre sanatatea tubului digestiv, echilibrarea metabolismului sau cresterea nivelului de energie.
 
Tot aici poti mentiona si avantaje competitive personale. De exemplu, faptul ca poti fi apelat oricand pentru un sfat, ca ii asisti in primele 10 intalniri pe cei recent sponsorizati sau ca organizezi training-uri de produs in fiecare sambata sunt lucruri care te pot diferentia si pot influenta pozitiv o decizie. Gandeste-te la avantajele competitive ca la notele unei partituri: cu cat sunt mai variate si mai armonios asezate, cu atat e mai placuta si convingatoare piesa muzicala. De acum incolo vei sti ce afirmatii trebuie sa faci intr-un dialog de vanzari, intr-un material de promovare sau in website-ul tau.
cea mai frumoasa afacerepng
Al treilea punct descrie publicul tinta. Intreaba-te catre cine se indreapta mesajul tau? Un raspuns ar fi: catre orice om care doreste sa fie sanatos si prosper. Dar cine nu doreste acest lucru? Nu toti sunt, insa, capabili sa deruleze o afacere. Nu toti au resursele financiare sau dorinta de a consuma produse Forever. Nu pierde timp si bani promovand catre persoane care au sanse mici sa devina clienti sau distribuitori. Alege oameni cu care iti place, personal, sa lucrezi. Noteaza aici care le sunt caracteristicile demografice. Preferi sa te adresezi oamenilor tineri? Celor care stiu sa foloseasca tehnologia? Persoanelor care si-au pierdut recent locul de munca? Celor care au deja un nivel ridicat al veniturilor? Odata ce ai aceste detalii, vei sti unde ii poti gasi, la ce fel de mesaje reactioneaza, ce interese au si ce beneficii trebuie sa scoti in evidenta pentru fiecare categorie in parte.
 
Al patrulea punct se refera la tacticile de marketing si promovare pe care le vei folosi pentru a atinge obiectivele acestei strategii. Vei tine prezentari, vei oferi cataloage de produs, iti vei decora automobilul, vei oferi mostre, vei face marketing direct prin internet? Exista zeci de astfel de tactici – noteaza-le pe cele care iti sunt potrivite. Le gasesti in manualele de instruire Forever, le poti afla din sfaturi primite de la sponsori sau colegi, din diverse lecturi sau din propria ta experienta. Vei gasi cateva idei si in articolul urmator.
BANNER BLOG 2png
Al cincilea punct descrie nisa pe care o ocupi. Pentru ce alegi sa te faci cunoscut? Este, de fapt, raspunsul la intrebarea: „Pentru ce doresc sa ma tina minte oamenii, in legatura cu afacerea pe care o conduc?” Nisa se poate defini, spre exemplu, prin faptul ca reprezinti compania care este lider mondial in produse pe baza de Aloe vera si care ofera cele mai multe avantaje prin Planul sau de Marketing.
 
Al saselea punct vorbeste despre identitatea ta si a afacerii tale. Clientii doresc sa cumpere de la cei care au o identitate bine definita, care se reflecta in realitate si care respecta valori precum increderea, integritatea, profesionalismul sau spiritul de echipa. Reprezinti o companie care iti imprumuta din forta sa. Alege, asadar, sa-ti construiesti identitatea promovand caracteristici ale personalitatii tale care sunt in rezonanta cu Forever.
 
Al saptelea punct detaliaza bugetul pe care il vei aloca strategiei tale de promovare. Nu te gandi doar la aspectul financiar – el poate fi inlocuit sau completat cu timpul, creativitatea sau energia pe care esti dispus sa le investesti in afacere. Iti poti propune, de exemplu, sa aloci in promovare 15% din bonusurile primite si cate 1 ora pe zi. Important este sa te tii de promisiune si sa nu uiti ca viteza de crestere a afacerii tale este direct proportionala cu aceasta investitie.
contacteazapng
Strategia de Marketing pe care tocmai ai elaborat-o te va ajuta sa fii mai eficient in dezvoltarea afacerii tale Forever. De indata ce ai construit acest document, vei sti exact care este scopul activitatii de promovare, cui te adresezi si care iti este mesajul. Vei utiliza tactici de marketing din ce in ce mai bune si vei avea un ghid de promovare a propriei persoane. Vei cunoaste nisa pe care o ocupi si ce identitate alegi sa etalezi. Si, nu in ultimul rand, vei defini resursele pe care le aloci afacerii si le vei doza astfel incat sa ajungi acolo unde iti doresti.
Alexandru Israil
Specialist marketing

Daca ti-a placut articolul, da-l mai departe celor care crezi ca au nevoie sau pe care i-ar inspira, dand share in social media sau trimitandu-l prin email, si adu mai multi prieteni alaturi de noi.
youtubepng