Claritate în vremuri tulburi


Trecem cu totii printr-o perioada cu multe provocari, iar viata noastra se schimba rapid, pentru ca depinde de factori pe care nu-i putem, deocamdata, controla. In acest peisaj volatil, cautam puncte de stabilitate. Cautam certitudini. Fie ca este vorba despre sanatate, de familie, de afaceri sau de bani, ne dorim predictibilitate si siguranta. Ne dorim sa intelegem mai clar ce urmeaza sa se intample in continuare cu viata noastra si a celor din jur, si sa facem ceva benefic in acest sens. Dar pentru ca vremurile sunt destul de tulburi, ce putem face cu adevarat este ceea ce tine exclusiv de noi.


De aceea, in calitate de FBO, merita sa adopti cateva atitudini si sa indeplinesti anumite actiuni pentru a trece cu bine peste aceasta perioada si pentru a-ti pastra afacerea in vigoare:
Comunica deschis si constant. Este important ca membrii echipei si clientii tai sa stie ca activezi, ca afacerea merge mai departe, ca esti in continuare la dispozitia lor. Spune-le ca ai luat toate masurile de protectie necesare, ca modul in care iti derulezi acum afacerea este construit de asa maniera incat sa elimine orice risc pentru ei. Foloseste un limbaj onest, pentru ca asa castigi incredere. Recunoaste ca vremurile sunt grele, ca oamenii trebuie sa fie atenti atunci cand cumpara lucruri. Spune-le ce ai facut tu pentru a-i ajuta pe ceilalti si de ce afacerea si produsele Forever raman un punct de stabilitate in tot acest context. Ai la dispozitie destule canale gratuite pentru comunicare, de la un simplu telefon, la postari social media sau video-conferinte. Tot ce trebuie sa faci este sa le acorzi timpul si energia ta.
seminarii onlinepng
Pastreaza cel putin acelasi nivel de activitate in afacere. Starea lucrurilor din acest moment poate coplesi emotional, avand ca efect un apetit de munca scazut. Timpul zboara de multe ori fara rost. De exemplu, in aceasta perioada, oamenii au tendinta de a urmari stirile mai mult decat de obicei. Vor sa fie la curent cu toate informatiile noi, chiar si cele mai putin relevante, ca si cum asta i-ar pune la adapost de primejdie. Traficul pe canalele media online a crescut cu peste 40%, ceea ce este enorm. Dar a-ti pierde timpul si energia pe aceasta directie este o greseala. Sigur, este firesc sa doresti sa fii la curent cu evolutia situatiei, dar fa asta de max. 1-2 ori pe zi, si nu dedica informarii mai mult decat o faceai inainte. In schimb, merita sa te apleci mai mult asupra afacerii, asupra dezvoltarii personale, asupra relatiilor cu cei apropiati – sunt investitii pe termen lung, de care te vei bucura in mod cert, intr-un orizont de timp determinat de finalul crizei actuale.

Adapteaza-ti afacerea perioadei prin care trecem. Multe industrii si-au redus activitatea si au trimis angajatii in somaj tehnic. Sunt oameni carora le poti prezenta acum oportunitatea de a se inscrie in afacere. Cauta-i si ofera-le acest ajutor. Pe de alta parte, cresterea imunitatii si mentinerea sanatatii sunt acum dorintele tuturor. Multe din produsele Forever au acest obiectiv – ce trebuie sa faci este sa le promovezi, avand grija sa nu exagerezi, sa nu faci promisiuni privind efectele lor benefice, fara un temei solid. In schimb, poti sa-ti dai drumul creativitatii. De exemplu, in perioada de carantina multi se plang de cresteri in greutate, datorita stresului si lipsei de activitate fizica. Asta inseamna ca pachetele pentru controlul greutatii isi pot gasi beneficiari acum, mai mult decat oricand.
produse recomandatepng
Fii de ajutor, implica-te in cauzele comunitatii. In jurul nostru apar permanent cereri si nevoi venite din partea sistemului de sanatate, din partea comunitatii sau a celor dezavantajati. Forever Romania nu a ramas indiferenta, lansand o campanie de strangere de fonduri pentru sustinerea spitalelor in lupta contra Covid-19. Alege o astfel de cauza si dedica-i o parte din energia, timpul si resursele pe care le ai la dispozitie. Daruind, vei dobandi - este un principiu pe care il poti adopta acum. Dar nu astepta recompense in urma gesturilor tale generoase. Vei avea mai mult de castigat, iar bucuria iti va fi mai mare daca ceea ce vei dobandi este increderea si recunostinta celor pe care i-ai ajutat. Iar atunci cand va veni vremea potrivita, ele se vor transforma in rezultate bune pentru afacerea ta.

Fa focus pe valoare. In aceasta perioada de provocari este o greseala sa crezi ca scaderea preturilor este o rezolvare. Pretul trece pe loc secund in vremurile de criza. Ceea ce cauta oamenii acum este valoarea. Calitatea produselor Forever si pretul lor corespunzator devin avantaje in aceasta perioada, chiar daca pare de necrezut. Oamenii isi doresc produse de calitate si nu vor sa piarda bani. De aceea, ei ii protejeaza cheltuind intelept, pe lucruri a caror calitate este garantata. Iar produsele Forever fac parte din aceasta categorie.

Concentreaza-te pe clientii tai actuali. Costa de 6 ori mai mult timp si energie ca sa faci o vanzare unui client nou decat sa faci aceeasi vanzare unui client actual. Asta pentru ca unui client actual i-ai castigat deja increderea, el cunoaste produsele, este obisnuit sa cumpere de la tine. De aceea, in aceasta perioada merita sa-i acorzi mai multa atentie decat inainte – este posibil sa fie dispus sa cumpere mai mult, mai variat, sa te recomande altora sau chiar sa intre in afacere.

Recontacteaza-ti lista veche de clienti potentiali. Vremurile s-au schimbat, este posibil ca si atitudinea lor sa se fi schimbat. Printre ei vei gasi cu siguranta oameni care si-au reconsiderat pozitia cu privire la a incepe o afacere proprie. Iar grija pentru sanatate este acum pe primul plan, asadar produsele Forever sunt mai atractive decat oricand.

Pastreaza o atitudine pozitiva. Ce ai de castigat daca te copleseste ingrijorarea? In schimb, daca iti stapanesti gandurile negative, controlandu-ti dialogul mental, vei fi intr-o pozitie privilegiata. Uita-te la partea plina a paharului, poti gasi suficiente argumente in acest sens. De exemplu, gandeste-te ca afacerea in care te dezvolti are un grad foarte mare de imunitate in fata crizelor economice, fapt dovedit constant din 1978 pana azi.
banner 1png
Stim ca oamenii iau 80% dintre decizii pe considerente emotionale si doar 20% pe baze logice. De multe ori facem alegeri sub presiunea emotiilor, apoi revenim si le justificam cu argumente. Este important ca, in aceasta perioada tulbure, sa treci printr-o analiza critica si realista hotararile si actiunile tale, astfel incat sa-ti pastrezi claritatea in gandire si fermitatea in mersul inainte. Criza va trece, mai devreme sau mai tarziu, iar cand te vei uita in urma vei privi aceasta perioada ca un pas inainte, o transformare benefica, o incercare datorita careia ai devenit un om mai bun.

Alexandru Israil
Specialist Marketing
suplimentepng